tisdag 31 januari 2012

Rekordmånad!

Januari 2012 börjar som sagt att nå sitt slut.
För mig har månaden varit en riktig rekordmånad när det gäller löpningen. 410 sprungna kilometrar:)
Jag har faktiskt aldrig någonsin sprungit så här mycket på en månad och samtidigt så känner jag mig i god form.
Foto: Klicka på bilden för att se min träningsöversikt för Januari
Visst har jag känt mig lite sliten stundtals men det har varit efter pass då det har varit väldigt halt eller moddigt ute.  Jag vill dock poängtera att jag inte på något sätt har chock-ökat löparmängden. Redan i somras började jag att öka och i stort sett hela hösten har fungerat som en uppbyggnadsperiod. Långsiktighet och tålamod är A och O när det gäller löpning har jag lärt mig. :)
Nu välkomnar jag Februari!
Jag tror att det också kommer att bli en bra månad! :)
Kanske lite mindre löparmängd totalt sett än Januari eftersom jag har planerat in en lugnare vecka nästa vecka då jag är bortrest.
Hur har eran Januari-träning varit? :) 

5 kommentarer:

ida sa...

Härligt träningsmånad! Själv skulle jag tränat mycket mängd med många löparmil men så blev jag sjuk och missade två veckors träning :( Men nya tga i Februari!

Staffan sa...

Fantastiskt, över 40 mil, imponerande!!! Jodå, jag skrev precis ett blogginlägg om min januari, det blev mängdrekord för mig också, om än något mer blygsam mängd än din, 222km och 20 timmars träning, en bra månad med hyffsad variation och tre långpass!

Lina sa...

Ida: stackare! Vad jobbigt! Men som du skrev, det är bara att ta nya tag nu!:)

Lina sa...

Staffan! Vad härligt att höra att du också haft en bra månad!:) nu måtte vi bli riktigt starka till kommande tävlingar inte sant?;)

Träna med Matilda sa...

Under hela hösten så hade jag ett löpar-uppehåll för att jag har dålig motivation när mörkret lägger sig... Men jag hade även en skadeperiod så min simträning blev väldigt mycket lidande också. Men jag har gått hos en kiropraktor som har gjort mig nästan helt återställd.

Men nu så har jag börjat simma igen, den här veckan blev det 1,1 km och på min blogg så finns hela passet nerskrivet. Går även en del på vårt band hemma när jag tittar på teven.