fredag 13 januari 2012

Despues la lluvia...

... siempre sale el sol!!!! :) :)
 Igår så kändes fem kilometer som världens kraftansträngning.. Tungt , jobbig, segt... Behöver jag fortsätta..? Till skillnad från igår sprang jag idag dock 25 glada kilometer!

Fast även idag kände jag mig totalt otaggad innan. Det skulle säkert kännas lika illa som igår tänkte jag. Galet positiva tankar va...? ;)
Jag och Minna hade dock bestämt oss för att springa så jag tänkte åtminstone ge löpningen en chans. Minna kände sig också otaggad och under förhandligarna idag gick väl sms:en ungefär såhär ;):
Foto: SMS från mig till Minna
 Beslutet blev att springa! :)
Jag kom iväg lite tidigare från jobbet och kunde möta upp Minna redan vid 16:30. Jag tog på mig mina broddar för första gången och vi började planlöst rulla iväg längs sturegatan i Sundbyberg. Där såg vi en bekant löpare, Miranda. Hon hade inte heller någon riktig plan så vi alla tre fortsatte springa längs bälstaån mot pampas, som blev kungsholmsstrand och snart hade vi rundat centralen, förbi karlberg, genom huvudsta, Solna centrum och ner mot sjöarna.... Helt plötsligt hör jag en snabb löpare komma svischandes bakom oss, Thomas! Minna tackade för sig medan jag och Mirre gjorde Thomas sällskap ett varv till. Broddarna kändes förövrigt bra. Fast de första 5-10 km och på asfalt kändes det lite konstigt, men vilket stadigt grepp! Även på isfläckar! Jag gillar de!
 25 km blev alltså min totala distans, vem hade kunnat tro det tidigare ?! Inte jag alla fall:) ... Och med så trevligt sällskap dessutom tack för ikväll Mirre, Minna och lite Thomas!!:)







- Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

Snorkkis sa...

Skönt med en sådan vändning. 25 km på en fredagskväll är fredagsmys på riktigt!

Lisa sa...

Vad härligt! Och kul med sällskap:(

Lisa sa...

Det skulle förstås vara en GLAD gubbe! :)

Anonym sa...

Vad glad jag blev när jag läste rubriken på spanska!! Helt rätt!!
Men kan du spanska? Kan vi prata spanska? :)
Bra jobbat!!
kram på dig

Lina sa...

Snorkis: ja verkligen mys, sov gott efter det!:)

Lina sa...

Lisa: ja jag förstod det:) riktigt härligt!:)

Lina sa...

Coyntha: ja jag kan lite spanska:) vi har en liten lägenhet i Spanien :):) kraaam!!:)