fredag 20 januari 2012

Idag bryter jag trenden!

Jag har sprungit i exakt 20 dagar i sträck nu.
Jag hade tänkt att träna varje dag i Januari, och deltar bland annat, på skoj, i Runners worlds januari-utmaning (som går ut på att träna varje dag). Jag hade nog tränat rätt mycket ändå och utmaningen har bara kännts som en kul peppande detalj. :)

Tanken var inte att jag just måste springa varje dag, det har bara blivit så hittills.
Orsken till det är väl bland annat att Januari har varit en intensiv månad med både mycket jobb och heltidsstudier. Löpning hinner man då lätt "få in". Bara på med skorna och iväg. Inga pass som måste bokas och inga tider som måste passas. Mestadels så har det även känts bra i kroppen att kuta varje dag.

Förra torsdagen hade jag dock en formsvacka och så även igår.. Torsdagar alltså...hm hur kan det tolkas? Eller är det bara en slump?

Idag så är jag förövrigt helt ledig och fri från ALLT! Minns ni att jag sedan länge planerat in detta som en så kallad EGO-DAG?! :) En dag då jag bara ska fokusera på mig själv! :)
Inget att plugga och inget jobb! Det enda som jag har utfört hittills idag är ett tandläkarbesök samt legat på soffan! UNDERBART!
Nu ska jag dock iväg och luncha med min vän Anna och lite senare ska jag gå på ett yoga-pass.
Kvällen är också helt fri från aktiviteter. ÅH vad jag behöver detta! EN UNDERBART KRAVLÖS FREDAG!!! :)
och juste...bryta trenden tänkte jag också... det vill säga, det blir ingen löpning idag! Det känns konstigt faktiskt, att efter 20 dagar inte snöra på mig skorna?!!
 Det känns som om jag har glömt något typ...
 Men yoga och vila känns ju rätt bra det med...
...och yoga är en tuff träning! För er som trodde att yoga bara var för mesar, lika med sömnpiller, en flumaktivitet osv... släng er i väggen, ni missar ju något!! ;)
...Fast i och för sig, tyck vad ni vill, jag älskar det i allafall...och detta är ju min ego-dag ;) tihi...

2 kommentarer:

Malin sa...

Ego-dag och alternativträning lät ju hur härligt som helst!

Lina sa...

Ja!! Måste få in fler egodagar! :)