tisdag 31 januari 2012

Januariutmaningen!

En läsare tipsade, i mellandagarna, mig om att Runners world hade en Januari-utmaning som innebar att träna varje dag under hela månaden Jag hakade på direkt.

Man skulle rapportera sin träning via deras hemsida, på twitter eller på facebook. Varje dag korades en vinnare som fick en löparprodukt från Asics. Att vara med på utmaningen har gått jättebra!
 Visserligen så tränade jag ju rätt mycket redan innan men att verkligen träna varje dag under en hel månad, utan en enda vilodag, det har jag aldrig tidigare gjort.
Idag är det sista dagen! Mestadels har det blivit löpning, men jag har även tränat bikramyoga och spinning.

För att klara av att träna varje dag så har jag framförallt varierat intensiteten och längden på passen. Aktiviteterna har med andra ord inte varje dag utförts på en särskilt hård nivå.
 Januari har verkligen varit en riktigt bra träningsmånad och ikväll efter sista passet så kommer jag att lägga upp en sammanställning av månaden! :)

6 kommentarer:

Karin sa...

Somm jogg.se:are har jag redan kikat på din träning! Du har varit sjukt duktig! Hur känns kroppen?
Rolig grej detta, jag har dock mara i april och vill hålla tempot lite högre. Då vågar jag inte köra varje dag.

Odda sa...

Grattis till välgenomfört jobb!

Andreas sa...

Bra jobb med "Nyårslöftet", ser fram emot rapporteringen!

Lina sa...

Karin: Va kul att du hållit lite koll! Kroppen har kännts jättebra! Förstår dig angående hur du tränar med tanke på maran i april..mitt tempo har varit väldigt lugnt mestadels! :)

Lina sa...

Odda: Tack!! :)

Lina sa...

Adreas: Tack!!!! :)