måndag 23 januari 2012

I morse fick benen SLITA!!!

Herregud, jag trodde aldrig att löprundan skulle ta slut i morse! Det var banne mig en av de jobbigaste rundorna på länge! Massa snö och snorhalt. Inte heller var det varken sandat eller plogat... och broddarna, som jag höjt till skyarna, har gått sönder efter tre ynka pass! Gaaah! Milen kändes som en evighet och på vissa ställen kändes det som om jag åkte mer bakåt än framåt?! Fast efter rundan var jag såklart nöjd, skit samma, jag tog mig ut! Alla pass kan inte vara en dans på rosor helt enkelt!


Nu undrar jag dock om jag ska på't igen?! Eller om jag ska ta mig till gymmet och bandlöpa?! -Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte faktiskt skriva att broddarna max kommer hålla 8 pass när du hyllade dem...men ville inte vara neslig. :)

Istället ska jag vara en god löparkamrat och tipsa om dubbar som man skruvar i (och ur) själv mha ett munstycke. Finns att köpa i välsorterade sportaffärer för ett par hundringar och fungerar kanonbra!

Lycka till! :)

Pontus

Staffan sa...

Jag har nog sprungit i alla fall 15 mil nu med Best Grip-dubbar (bl a 23km i förmiddags), en förpackn kostar 300kr (tror jag beställde den som heter Best Grip 3000). Klart billigare än ett par Icebug och jag har dubbat ett par skor som egentligen snart är slut men som jag nu räknar med att kunna behålla ett par säsonger till som vinterskor. Extremt nöjd med fästet också, har sprungit på is ner mot 3 min/km och kunnat slappna av men just idag gjorde lössnön att dubbarna inte riktigt fick fästa.

Googla Best Grip!

Fredrik sa...

Icebugs - svider bara en gång - när du drar kortet. :)

Lina sa...

Pontus: Där ser man, då är jag alltså inte ensam ;) Ditt tips låter intressant men förstör man inte pjukksen? :)

Lina sa...

Staffan: Tack, värt o kolla upp! :)

Lina sa...

Fredrik: Hahahahhaha:) ja, och då svider det ordentligt ;)

Anonym sa...

Näe, dubbarna är väldigt små och skruvas inte in särskilt långt. Några millimeter. Vill du vara på den säkra sidan så skruvar du i dubbarna i ett par lite äldre skor (jag är rätt säker på att du har mer än ett par... :) ). Så gjorde jag.

Pröva, vettja! 200 spänn är det ju värt att chansa med.

Lycka till!

Pontus

Lina sa...

Pontus: Tack än en gång för tipset! Låter lovande!:)
Du gissade helt rätt om att jag säkerligen har några gamla pjuks att prova på ;)
TACK!! :)