tisdag 31 januari 2012

Ett kylslaget morgonpass!

Den här vintern har gjort mig bortskämd!
Jag steg, något sömnig, ut från porten och tryckte igång garmin-klockan inför dagens morgonpass när kylan slog mig i ansiktet.
 "Burr...vad är nu detta?" tänkte jag och kan inte ha sett helt nöjd ut...
 ...och det var jag inte heller! Uppåt 10 minus noterade jag på termometern utanför huset och det kändes alldeles för kallt!
Fast för kallt för vad? Det hindrade mig i alla fall inte från min tänkta morgontur och jag insåg att jag minsann blivit lite bortskämd av denna milda vinter. Förra vintern var 10 minus nada! Då snackade vi 20 minus!!
Garminklockan jäklades lite med mig och det tog extra lååååång tid att hitta satelliter just idag ;)
Jag gav mig tillslut iväg. Jag insåg dock ganska snart att jag hade för lite kläder på mig och jag kände mig därför rätt nöjd med att jag bara hade planerat att springa en halvmil på morgonen.
Att sedan komma in i en varm liten etta och efter duschen slå sig ner med en rykande kopp kaffe kändes dock extra härligt just idag. Ibland behöver man kontraster! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Brrr att springa med minus 10 är inte lätt! Inte i år i alla fall!!
Bra jobbat!
Kram
Coyntha

fitnesscoachen sa...

Men åh, jag tycker vädret är perfekt just nu! Härligt frisk luft! :) Ha en fin dag!

Maria - träning, kost, livräddning sa...

Låter härligt!

Lina sa...

Ja det går bättre än vad man tror, varje gång, så fort man kommer ut! :)