söndag 22 januari 2012

NY KURS!

Go kväll kära läsare! :)
Häromdagen skrev jag att jag hade fått ett roligt besked....
....JAG FICK NÄMLIGEN VETA ATT JAG KOMMIT IN PÅ EN KURS PÅ GIH SOM JAG SÖKT!  (GIH= Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, vid Stockholms Stadion.)

Den heter "Motiverande samtal och fysisk aktivitet ur ett folkhälsoperspektiv".
Jag stod som reserv så jag blev så glad över beskedet! :)
 Jag vill verkligen, verkligen, verkligen läsa den här kursen!
Jag har läst MI (motiverande samtal) på¨samtalmetodikkursen (på socionomutbildningen) i våras och jag fastade för just MI. Så det känns fantastiskt kul  att få fördjupa mig mer och dessutom med inriktning hälsa, intressant!

Motiverande samtal är en samtalsmetod för att hjälpa människor att vilja förändra beteenden och få tilltro till sin förmåga att klara att genomföra förändringen.Den handlar alltså om att hjälpa människor att hitta sin egen motivation till att ändra sin livsstil.
Såg nyss att Biggest looser skrivet om MI!
JAG SER FRAMEMOT  2012, det kommer att bli ett spännande och roligt år tror jag!:)
Nu så är det söndagsmys som gäller för hela slanten, i en nystorstädad lya! :)

Inga kommentarer: