måndag 30 januari 2012

Snopet värre!

Idag tyckte jag att jag hade ganska god framförhållning när jag redan vid 10-tiden i morse bokade in mig på kvällens spinningpass på sats.
Jag hade visserligen köplats 39(!!!) men jag övertygade mig själv  genom att tänka att folk säkert:"bokar både på och av sig på passen hejvilt med sina smartphones"
Dagen gick och jag blev mer och mer sugen på just spinning. Jag såg framemot ett pass inomhus och så tänkte jag ta med dusch-grejer och lyxa till det med bastu efter!
När det var en timme kvar till passet skulle jag se efter hur jag låg till i kön och var då rätt säker på att jag borde ha fått en plats...men icke, köplats 15(!!) Jag övertygade mig själv återigen genom att tänka "folk har säkert bokat in sig innan helgen och nu glömt bort det" Såklart att det är så!
Allt detta positiva övertygande tänkande visade sig dock vara helt förgäves!
Jag blev rätt SNOPEN när receptionisten endast ropade upp två namn på kölistan och inget av det var mitt?!!
"Ja ... ni andra får tyvärr inte plats" Sa hon lättsamt.
"Vaddå inte får plats" tänkte jag som om det inte riktigt ville gå in. Vad skulle jag nu ta mig till?! Jag stod ju där redo för spinning!
 Ingen ide´att haka upp sig på ett spinningpass tänkte jag , ruskade av mig känslan av besvikelse bäst jag kunde och bestämde mig för att springa på löpbandet. 
Jag tog fram ipoden som jag som TUR VAR hade med mig. Bandlöpning utan musik är big no no.
Klickade fram en bra låt, boostade mig själv mentalt inför de ändrade planerna och började gå mot banden....för att upptäcka ATT ALLA BAND VAR UPPTAGNA(!!!!)
Nu började det kännas ganska tradigt det här med gym. Så mycket meck för lite motion? Jag satte mig motvilligt på någon konstig cykel  där jag hade god uppsikt över banden och höll span. "Första bästa band ska jag tamefaan haffa". Jag trampade på cykeln i ett par minuter innan jag såg att en person började sänka farten och varva ner. Jag var där direkt! Nu jäklar! Jag brände av en mil på dryga 54 minuter. Sedan unnade jag mig bastu ,länge, med hårinpacknig, det var det absolut bästa på hela dagen!! 

Inga kommentarer: