onsdag 5 maj 2010

Jag lyssnar på kroppen

Idag så ville jag såklart, givetvis, utan tvekan springa, men förnuftet fick faktiskt bestämma!

Jag tog cykeln och gav mig ut en sväng istället.

Jag känner mig lite nere, deppig, för att benen krånglar... nu igen! Jag har satsat så nu i vinter och så känns det inte bra ändå, det är inte så det ska vara! Jag MÅSTE få ordning på detta!

Men liiite glad är jag i alla fall just nu, efter att ha spenderat två timmar i frisörsalongen, nyslingad och fräscha toppar är minst sagt upplyftande! :)

9 kommentarer:

jenny sa...

Hej!

du ska inte testa sådan där väst och springa i vatten, brukar finnas att låna på badhusen, det ska vara skonsamt mot benen.

Lotta sa...

Vet precis vad du menar. Om det är nån tröst så kämpar jag själv med ett lite krånglande knä, trots att jag varit noga med vila, mat, och allt. Ibland säger kroppen till i alla fall. Ett benhinnetips: Massera precis där benhinnan fäster och där du känner att smärtan kommer, med linement innan pass. Jag har fått för mig att det är viktigt att benhinnan är rejält uppmjukad innan man springer, så att den inte börjar slitas, det verkar vara det som ger själva irritationen. Och kom ihåg: det är viktigare att kunna springa överhuvudtaget än att just springa just årets Sthlm Marathon. Det kommer fler. Lycka till!

Jonas sa...

Hej,

jag har börjat köra med linnex linement både innan och efter mina pass samt med kompressionsstrumpor. Och rejäla långsamma uppvärmningar. Mindre problem nu men jag vet inte vilket det är som har hjälpt =) Hoppas bara att det funkar för götebogsvarvet, 21km asfalt... Hoppas det blir bättre för dig snart!

Ousa sa...

Å, jag känner igen mig där. Man vill så mycket och springa...men kroppen är inte med på noterna. Kämpa på, bra att du lyssnar till kroppen din.
Härligt att fixa håret!

Miranda sa...

Så snygg du är ;) Kan du jogga enkelt ett femma på söndag?

Karin sa...

Jag hoppas att du blir bättre i benen snart, förstår att du känner dig nere, enormt frustrerande att inte kunna köra på 100% i sin träning, pga sdkador och kroppen som inte riktigt håller ihop. Håller tummarna för dig att dina ben blir bra:)

Unknown sa...

Gahhh - Morr! Det verkar vara nån slags vårtrend det här med skador. Mina tår är löpbara och jag hoppas VERKLIGEN att dina ben också "ger sig" och fattar att de ska uppföra sig som du vill! Håller tummarna (och de "äckliga" tårna, hehe)!

Karin sa...

Mycket snygg i håret Lina!

Men stackare! Du kanske skulle prova att gå och få bindvävsmassage? Eller vanlig massage och bara få på underbenen så du får mjuka upp musklerna kring benhinnorna och få igång ordentlig cirkulation? Kanske någon i-läggssula i skorna som avlastar lite stötar eller stöttar upp fötter om det kan vara något sådant som gör att musklerna kring underbenen kompenserar och sedan trycker på benhinnorna och orsakar elak smärta?

Hoppas du hittar bot och bättring i alla fall!

Kram

Lina sa...

TACK ALLIHOPA FÖR ALLA KOMMENTARER OCH TIPS!! DET UPPSKATTAS ENORMT MYCKET!! TACK TACK TACK!!!!!