måndag 3 maj 2010

Balansträning



(Klicka på bilden för större)

Jag har tre olika övningar som jag kör varje dag från och med nu:



  • Jag står med en fot på balansplattan och "ritar" alfabetet i luften med den andra foten.


  • Jag lägger en boll eller nånting annat på golvet som jag måste plocka upp, då jag endast har en fot på plattan.


  • Jag intar en "surfställing" och har båda fötterna på plattan och står nerhukad och har armarna precis som när man surfar. Sen så reser jag mig upp och går ner igen osv.
Har ni några fler tips på roliga lekar som jag kan utföra på plattan, (alltså "träningsplattan" hihi? ;)

11 kommentarer:

Dea sa...

Jag har inte bestämt mig än... Vi får se :)
Jag undrade var du hade tagit vägen.

Staffan sa...

Sitt och balansera på balansplattan, försök sträcka ut benen rakt ut och tillbaka in mot kroppen igen med balans utan att brädan tippar för mycket.

Dea sa...

Jag har PT kund från 0940 till 1040 så jag får väl värma upp på tunnelbanan i sånt fall :)
Finns det garderober och sånt på plats?
Jag ska ut och känna efter lite i morgon men jag tror att jag gör det (om det inte regnar...)
Mitt nummer är 0736 49 03 30.
Trist att missa så många föreläsningar men de är ju kanske inte jätteviktiga. Jag ska gå tors men inte fre.
Kramis

Ulrika sa...

Balansträning kan ju faktiskt vara kul precis som du säger! Testa att blunda när du gör dina övningar så får du se på grejer. ;-)

mikael sa...

Kul att du hittade till min blogg!

Det brukar bli lite drygt 4 mil i veckan.

Löpning & Livet sa...

Roligt att det är fler än jag som kör med balansplatta! :)

Lina sa...

Staffan: Ska prova på morgondagens balanspass ;) Tack!

Lina sa...

Andrea: De borde ha väskinlämning allafall...det brukar de ha! :) Har inte sprungit detta lopp, undrar hur banan är..? Vi hörs närmare helgen så får vi se hur du gör! :) KRAM!!!!!

Lina sa...

Ulrika: Blunda hahaha... oki...skulle inte denna pryl vara skadeförebyggande ;) ;)

Lina sa...

Mikael: fyra mil är typ det som jag springer, ibland 5... jag skulle gärna utöka, och utveclas mer...men har varit lite skadad...

Lina sa...

Andréa: Jaa jag är villig att göra i princip allt just nu... för att få starka och fräscha ben!!!