torsdag 20 maj 2010

I dag besökte jag Fredrik...

...på Sundbyberg Rehab.
Jag har inte valt bort naprapaten utan ville även besöka Fredrik, som är sjukgymnast. De arbetar på lite olika sätt och jag vet ju inte riktigt än vad som är lämpligast för just mig och mina benhinnor.

Den senaste veckan så har löpningen kännts ganska så bra. Om man trycker på en punkt på benet så sticker det till och gör ont så även om det inte påverkat löpningen så mycket så vet jag att jag måste ta tag i detta.
Smärtan har ju varit så här i tre års tid, den kommer och går i perioder.
I höstas till exempel så kändes det ju bra väldigt länge!

På senaste tiden har det varit upp och ner.
Ibland så gör det jätteont så jag inte kan springa, ibland känner jag mig bara lite kraftlös i steget och ibland så känns det inte alls. Mystiskt!

En sak har jag i allafall lärt mig är att dessa besvär inte kommer att försvinna av sig själv och det kommer inte heller att hjälpa med flera veckors uppehåll.

Fredrik kändes väldigt seriös och kunnig och var jättetrevlig.
Det kändes som om han verkligen ville ta reda på vad detta kan bero på.
Jag fick springa på bandet och han iaktog noga med ett anteckningsblock i handen.
Tänk om jag kunde få bli av med detta! Då skulle jag våga mig på mer intervallpass! Jag älskar att pressa kroppen till det yttersta men på senaste tiden så fegar jag hela tiden och hur kul är det!?

Inga kommentarer: