söndag 30 maj 2010

Snart så är det dags...

...och jag ser framemot att få fira löpningen efter året som varit, nu på Lördag, genom att springa ett marathon!! :)
När det är så få dagar kvar så är det vanligt att fundera på vad man borde ha gjort annorlunda det kan till exempel vara;
"jag borde ha tränat mage och rygg mer" "Jag borde droppat några kg" "Jag borde kört fler kvalitetpass" "Jag borde kört ännu längre distanser" Osv. osv.

Det är som tenta-ångest fast det handlar om ett lopp istället!
Den enda skillnaden är att inför en tenta så kan du banka in en hel del precis dagarna innan, det kan du inte inför ett marathon.

Det är därför som du ska droppa alla dessa tankar nu inför maran och se på dig själv som redo. Mental-uppladdning är jätteviktigt inför ett marathon. Det kommer att bli tufft och det gäller att vara övertygad om att man kommer att klara det, att tro på sin egna kapacitet.
Tycker du att du borde ha gjort saker annorlunda så plocka fram det sen, i planerandet inför nya lopp. Men nu så ska du fokusera på loppet som är nu på lördag! Tänk istället på allt du har gjort, på alla härliga löparrundor som du har sprungit och vilken glädje som givit dig.
Räta på ryggen och se på dig själv som stark, lycklig och modig nu på Lördag och intala dig själv att du är redo för detta!
JAG HAR I ALLA FALL BESTÄMT MIG, JAG ÄR REDO!!!



En liten film om mitt löpar-år!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Jag hakar på! Det jag inte tränat nu är ingen mening att älta - nu kör vi!

Thomas A sa...

Härligt Lina!

Snyggt gjort, nu kittlade det till inför lördag. Jag längtar riktigt mycket, vill att det skall vara lördag i morgon :-)

Kram
Thomas

Alexander sa...

LYCKA TILL på lördag!

Pernilla Hult sa...

Smart att trycka bort "Jag borde..." Om man inte gjort det man borde får man ta nya tag sedan!
Jag hakar INTE på i år! Men har försiktigt börjat fundera på jubileumsmaran och den är ju ett helt år bort ;)
Så om jag inte kikar in innan lördag: Lycka till! Hoppas vädret blir löpvänligt och att Du får en tokbra upplevelse! :)

Anonym sa...

Vad är det för låt till videon?

Lina sa...

Anonym. E-type & the poodles. line of fire! :)