onsdag 12 maj 2010

Tidig men bra start!


I Morse 05:50 så ringde väckarklockan Första tanken som slog mig var "Nej för faan låt mig sova";)
Det sista jag ville var att springa, men jag hade inte mycket till val.
Jag låg kvar ett par minutrar men insåg att det verkligen var dags att gå upp.
Stressad letade jag rätt på passade löparkläder för en morgonrunda och skyndade sedan iväg.
Jag hade nämligen bestämt träff med min klasskompis Minna 06:15.
Minna stod redan redo på vår mötesplats när jag kom joggandes.
Vi sprang drygt 7 km runt sjöarna här i Sundbyberg.
Det härliga är att så fort man kommit upp och iväg så känns det ju bra, det är ju ett fantastiskt sätt att starta dagen på.
Det blev dock väldigt stressigt sen, för när jag var hemma igen så hade jag bara en halvtimme på mig innan det var dags att dra till plugget. Jag har ju även två små voffsingar som ska ut och rastas och självklart så kändes det som om de tog extra lång tid på sig just idag.
Så när jag väl kom in igen så hade jag bara en kvart kvar på mig. Paniiiik!
Så jag skyndade mig in i duschen, 5 minuter.
Klädde mig och sminkade mig 7 minuter.
Kutade som en dåre ner till Pendeln med blött droppande hår och hann precis på innan dörrarna slogs igen. 3 minuter.
Och där stod Minna lika blöt i håret som jag :)
Jag var vrålhungrig men nöjd som få! Jag var dock tvungen att köpa en fralla och dricka innan jag kilade in till lektionen!

Trots att allt blev superstressigt så hade jag en härlig känsla i kroppen.
Det är verkligen något speciellt med just morgonpass, man känner så fantastiskt nöjd efteråt! Att solen sken, himmelen var blå, fåglarna kvittrade och att jag hade ett mycket trevligt löpar-sällskap gjorde ju inte passet sämre direkt ;)
///Lina

4 kommentarer:

Ellinors dröm sa...

Det är riktigt skönt m morgonträning!

Anonym sa...

haha ungefär så här såg min morgon också ut!:) morgon pass är det faktist något extra med!:) bra blogg!!

erica nilsson sa...

bra blogg!
Har du några bra tips på låtar som man kan springa till?:)

Lina sa...

Ellinor: VERKLIGEN :) :) Det gäller att man försöker komma ihåg den känslan, så kanske man lättare kommer upp nästa gång :)

Anonym: Jaaa nästa gång så ska jag försöka att planera liiite bättre. Att återhämta sig med en god frukost efter morgonpasset är ju halva nöjet :)

Erica: Jag gillar allt möjligt
men Crusified barbaras låt heavenorhell gillar jag. Och sen gamla klassiker som typ eye of a tiger och poison.:) En bra glad låt som hängt med länge i ipoden är etype&the poodles låt the line of fire.. den kommer även att få hänga med ett bra tag till!