lördag 29 maj 2010

Sista längre passet inför maran! 7 dagar kvar...

Idag så blev vi ett litet gäng som sprang i Ursviks skogar!
Vädret var växlande, först mulet, sen regn och sen sol.
Vi började med milspåret, sen blev det femman och sist men inte minst 2.5- km- meter- spåret. Så totalt ca. 17.5 km.
Vilket jag tror är en perfekt distans veckan innan maran, eller vad tror ni?
Jag hade krafter och var lite sugen på att springa längre men förnuftet sa att nu när jag och mina ben börjar bli "kompisar" igen så ska jag inte riskera något en vecka innan. Jag vill inte känna mig sliten nu sista veckan.
Min vän Thomas hade med sig kaffe, vilket satt fint i kroppen efter passet.
Det var extra kul att springa i grupp i dag när det är så nära maran! Flera av vi som sprang ska ju springa och det är både peppande och roligt att prata med likasinnade. Just Marathon är ju det temat som just nu cirkulerar runt i mitt huvud. Tankarna avlöser varandra "Vad ska jag ha på mig" "Hur kommer vädret att bli" "Vilken tid hoppas jag på" "Hur mycket vatten bör jag dricka" "Hur ska jag äta i veckan" osv osv... Det finns alltså en hel del att diskutera! :)

I löparspåret så föreslog jag att vi skulle anordna en "ursvik-dag" någon dag. En dag då vi skulle springa alla banor i ursvik :) Totalt 37:5 km skulle det bli. Vi skulle ha pauser emellan för att energiboosta och sen skulle vi avsluta med grillning, låter inte det som ett underbart sommar-dags-nöje??!

Vill ni läsa om de andra bloggarnas inlägg (när de dyker upp) om dagen så klicka på namnen för att komma till deras sidor!
Paula, Miranda, Susanne.

11 kommentarer:

Miranda sa...

Ursvikdag är ungefär det bästa som uppfunnits sedan datorn!! :D

Tolla sa...

Ursviksdag låter ju som en kul idé!
Lycka till på maran!

Alexander sa...

Verkar trevligt med dessa rundor :D Får styra upp något liknande i Göteborg...

sandra johansson sa...

Lycka till under Maran! :)

Kalle sa...

Jo, Lina det var nog en helt perfekt distans så här nära in på maran! ... och vad gärna JAG hade velat varit MED! Träffa gänget och prova på dom omtalade banorna i Ursvik. Hoppas på fler tillfällen och det låter helkul med en "Ursvik-dag":-) Många funderingar säger du och jag undrar om målet fortfarande är 3:45 som du hoppades på i vintras innan dom största problemen med benhinnorna kom?
CU!

Lina sa...

Miranda: jaaa eller hur!!! :)

Lina sa...

Tolla: Tack!!

Lina sa...

Alexander: jaaa det är grymt kul, speciellt på de längre passen! :)

Lina sa...

Sandra: TACK!!! Jag ska göra mitt bästa! :)

Lina sa...

kalle: Jaa det hade varit jättetrevligt om du varit med, det får bli nästa gång :)3:45 kvarstår!! :) :) Själv???

Kalle sa...

3:33-3:38.
Nöjd om SUB 3:45