tisdag 25 maj 2010

Hemma efter Milspåret!

Sprang på 47:00.
Vilket jag är nöjd med! Jag har tränat så lite fart-träning (nästan inte alls) på senaste så även om det inte är ett "PB" så är jag nöjd.
Vill man tävla snabbt så måste man träna snabbt, så är det bara, det finns inga genvägar!

En positiv sak är att förra året sprang jag samma lopp, fast på 48:39. Det känns bra "säsongsmässigt"! I sommar så ska jag lägga mer fokus på fart. Jag älskar den sortens träning, att ge allt, "ligga på gränsen".
Att stå och pusta ut efter ett snabbt jobbigt kort pass slår mycket!

Benen kändes ganska bra ikväll och jag kände mig glad genom hela loppet! Det är så kul ju, att springa lopp!

En nackdel med att springa lopp på kvällen är att jag nu är hur pigg som helst, det kommer nog att bli en sen kväll ikväll, tur att jag knappt öppnat senaste numret av Runners!:)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Bra sprunget! Skönt att du hade en god känsla under loppet. Själv hade jag ingen bra dag men nu ser jag väldigt mycket fram emot nästa lopp.

Löpning & Livet sa...

Grmyt ju!! Jag ska också träna fart i sommar.. Undra hur snabba vi kan bli? :)

mikael sa...

Känslan är viktig!
Själv har jag inte den lätta känslan i kroppen men tiderna visar nåt helt annat
Undrar vad jag kan göra för tider på 10 km en perfekt dag+

Nathalie sa...

Vad avundsjuk jag är på dig som springer mycket! keep up the good work! :)

Lina sa...

Hempa: Jaa det kommer ju fler lopp som sagt! :)

Lina sa...

Andréa, jaaa eller hur :) Hojta till om du vill springa i sthlm nån dag :)

Lina sa...

Mikael... ja känslan kan verkligen variera!

Lina sa...

Nathalie: Jaaa men det är ju så härligt!! Att springa :)