söndag 30 maj 2010

Veckan som kommer...

Nu så väntar den så kallade MARATHONVECKAN! Självklart så kommer veckans fokus att ligga på marathonförberedelser.
Så här kommer min vecka att se ut:
Måndag: Massage, äta endast lite kolhydrater, simma
Tisdag: kolhydrattömma, vår-ruset 5 km med tjejerma på jobbet. Tempo men inte max.
Onsdag: morgonpromenad innan frukost, sen börja kolhydratladda.
Torsdag: promenera ca. 2.5 km och springa 2.5 km, ladda med kolhydrater
Fredag:Vila, äta kolhydrater, dricka kolhydrat-drycker
Lördag: STOCKHOLM MARATHON 14:00

Tycker ni att denna plan ser bra ut?, Hur ska ni andra marathonlöpare ladda?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ser jättebra ut;-)
Kanske något för en gammal räv som jag att ta efter!

Anders sa...

Nu ska jag inte springa Sthlm Marathon, men inför Vasaloppet och London Marathon laddade jag ganska lika. Men lite mer träning.

Måndag, minimalt med kolhydrater, 6-8 km löpning
Tisdag, inga kolhydrater, spinning 60 min högintensivt.
Onsdag, börja med kolhydratsladdning på kvällen, 6-8 km löpning
Torsdag, kolhydratladda och lätta intervaller
Fredag, kolhydratladda, resa/vila
Lördag, kolhydratsladdning, vätska och sportdryck samt vila.
Söndag, Tävling!

LYCKA TILL!

Lina sa...

Tack för tipsen!!1 :)