söndag 2 maj 2010

I stället för långpass!

Denna vecka så blev det inget långpass för mig.
Jag kände för att vara lite "snäll" mot benen nu när de ömmat.
Det är lätt att man drar på sig lite "kompensationsskador "när man har ont, som en följd av att löptekniken blir lite annorlunda.
Att skippa lånpasset kändes därför som ett bra drag och jag tänker inte gräma mig för att jag bara fått ihop 32.5 km denna vecka. Så klart jag måste erkänna att det känns lite irriterande att inte få in en 25:a idag i det härliga vädret, men det är som det är. TSM körde inte heller långpass idag, vilket gör att det hela känns snäppet bättre!
Hursommhelst så har jag ju gjort någonting idag i alla fall, så jag känner mig rätt så nöjd ändå!
Jag har:
Promenixat drygt 60 min
cyklat 2.5 timme
stretchövningar i 25 minuter
Mag och balansövningar(på balans platta) 25 minuter

Den kommande veckan så ska jag förrutom träningen fortsätta att göra mina 25-min-stretchingpass varje dag! Jag ska springa i gräset vid vägkanten så mycket som möljligt och förbereda mig så bra som möjligt inför Kungsholmenrunt10km som skall springas nästa lördag!
Den kommande veckan ska bli lite av en hälsovecka för mig, jag ska verkligen ta hand om mig själv på alla sätt och vis! :)
Vissa vårstädar trädgården osv. vid denna tidpunkt på året men inte jag, jag ska vårstäda kroppen! :)

6 kommentarer:

hempa10 sa...

Funderar på var jag sett bilden du har överst i din blogg?

Hoppas det ömmande släpper innan lördagens millopp.

Sara Jansson sa...

Låter smart att ta det lugnt. 25-minuters stretch
finns det fler som skulle behöva men jag är så dålig på att prioritera det. Stretch och yoga får alltid
stryka på foten för "riktig" träning. Skäms på mig!:)

Ousa sa...

På Lördag (Kungsholmen runt). Visst är det övervägande asfalt vi ska springa på? Jag har för mig att det är lite grus längs med vattnet på "andra sidan", annars bara hårt underlag? :S Mitt knä har talat om för mig att jag är ute ur "hastighetsrekord" :/

Lina sa...

Hempa: Bilden har nog sett i marthonlöpning tidningen :) Jaa jag tror det kommer att släppa, eller jag hoppas på det ;)

Lina sa...

Sara: Samma här, slarvar med stretchningen, varför ska det vara så svårt? Har dock börjat känna av nackdelarna med det och äntligen fått "arslet ur vagnen" ;)

Lina sa...

Ousa: Jaha så du ska också springa, vad skoj! 10 km? Jag känner inte till banan, men jag tror det är mest astfalt! Jag kommer inte heller göra någon fin tid, men strunt samma, kommer ju fler lopp :)