lördag 8 maj 2010

Kungsholmen Runt

I morse klockan 10:00 så mötte jag upp min härliga vän Michel vid t-centralen. Vi promenerade till startområdet och insåg att det både var kallt och blåsigt ute och när vi kom fram så tog vi motvilligt av oss överdragskläderna. Vi smörjde in med liniment, allt för att få benen på "gott humör". ;)
Efter att vi värmt upp oss lite så tog vi oss till startfållan där det hade fyllts på för fullt med löpare. Första kilometrarna så var det väldigt mycket folk, så det var lite svårsprunget! Jag gissar att många som skulle springa halvmaran inte kände samma press som "en-milarna" för det kändes som en väldigt lugn start. Jag missade i stort sett alla kilometermarkeringar och vid 6km såg jag den första och noterade att jag låg på 27 minuter. Fick lite håll tyvärr kort därefter och det störde mig lite, men det kunde ha varit värre, så jag försökte ta det med ro. Mitt på vägen där alla löpare sprang så låg det föressten en stor död råtta, tur att jag såg den, jag hade mått fruktansvärt dåligt om jag hade trampat på den.
Jag gick i mål på 47:23 enligt min klocka. Det konstiga var att 10 kilometersmarkeringen var en bra bit innan mål? Då hörde jag funktionärerna säga till några killar "Bry er inte så mycket om tiden, ni har sprungit mer än en mil" Märkligt tycker jag! Varför inte mäta ut och ha målet exakt? Eller åtminstone skriva exakt hur långt loppet är! Visst det är väl inte världens grej men med tanke på att jag pressade på den sista biten så känns det inte alls så kul att målet är längre bort, och jag "förlorar" tid!
Hur som hellst, loppet var kul! Jag hade roligt! Jag njöt mig i stort sett genom loppet. Andningen kändes kontrollerad och benen lyssnade bra trots att jag haft ont i benhinnorna. Jag kände av det onda lite men vilan de senaste dagarna gjorde susen inför loppet!

Efteråt så fick man en bulle, powerade, banan och medalj. Och vet ni, typ 10 sekunder efter att jag kommit i mål så kom regnet, snacka om tur!
Det var så gott att äta bulle så jag och Michel smet in på ett cafe´uppe vid fridhemsplan och drack varmt kaffe och en bulle till! :)
Nu så ska jag snart iväg på tjejmiddag, dags att piffa till sig!

(några bilder från förmiddagens äventyr kommer sen)

Ha en trevlig kväll!

13 kommentarer:

yoie sa...

bra jobbat Lina :)
Jag sprang kungsholmen förra året och om loppet är längre än en mil så blir jag glad :) då kan jag ju plocka bort några sek från min tid.
/yoie

Ousa sa...

Aa..de var det jag misstänkte. När jag passerade 10km fatta jag ingenting och stanna av. VART ska jag ropa jag..och fick en funktionär till att peka. Snacka om snopet även om de är fåtal sekunder de handlar om. Lite ostruktur var de nog allt. :/

Staffan sa...

Grattis till en bra tid, jag persade rejält på halvmaran med 1:28:08 och även på milen 41:45 första 10km men kilometermarkeringar stod väldigt konstigt, sista kilometern på halvmaran var hur lång som helst!!

Löpning & Livet sa...

Jättekul att "träffa" dig idag! Du såg stark ut! Konstigt det där med kilometermarkeringarna ja. Kändes även som att det var väldigt långt mellan de två sista markeringarna.. Min klocka visade att jag sprungit 21,3 lite drygt, men det kanske man iofs inte ska lita på även om det är en gpsklocka..

Supergrattis till en jättebra prestation!!

Pernilla Hult sa...

Heja Lina! Grattis till en kanonbra tid! =)
Tråkigt med lopp där distansen inte "stämmer"..
Ha nu en kanonkväll med tjejerna!

Ellinors dröm sa...

Ja, det var en miss med skyltningen. Se hemsan: http://www.kungsholmenrunt.se/Main/ShowNews.asp?NewsId=812

Anonym sa...

Bra sprunget Lina! Tyckte jag kände igen dig när du satt på en bänk och smörjde in benen. Det såg kallt ut... :-)

LOPARJANNE sa...

Bra tid på det dryga 10 km loppet. Visst var det kallt och ruggigt där igår... Men stort GRATTIS!

Dea sa...

Bra jobbat Lina!

Tobias sa...

Bra sprunget!

När det gäller längden på tävlingar så måste det enligt regler vara något längre än den exakta sträckan för att inte vara för korta. Så det är ju möjligt att 10 km skylten satt vid "exakt" 10 km...

Går att läsa mer här: http://www.marathon.se/news/Article.cfm?NewsId=239604

Lina sa...

Yoie: Tack! :)
Jaa jag har fått reda på att loppet var 10 km och 73 meter men att 10km markeringen satt för tidigt så det kändes extra långt. :) Även kilometermarkeringarna under hela loppet satt tydligen fel också...

Ousa: hahah samma här jag var på väg att springa halvmaran istället.. visste inte vart jag skulle :)snygg milstid det hade blivit;)


Staffan: Grattis till en fin, fin tid!!!

Andreá:Kul att se dig också och vad kul att du fick så bra tid!!! :)

Pernilla: TACK! och jaa jag hade en toppen kväll/natt igår!

Ellinors dröm: Jaa bra att de gått ut med det hemsidan!

Hempa: Jasså?!! du skulle ha kommit fram och sagt hej! :)

Janne: Jaa efter "benomständigheterna" så är jag nöjd!

Andrea: Tack! :)

Tobias: Okej, där ser man!

Tolla sa...

Vilken bra tid!!! Grattis!!

Lina sa...

Tolla! TACK!!!