tisdag 4 maj 2010

Alternativ träning

Idag så hade jag tänkt att springa men jag hade lite benhinnekänningar så jag gick till SATS och stod på Crosstrainern i en halvtimme istället, inte alls speciellt kul när man egentligen är löp-sugen, men.. men.. ibland så måste man bara "gilla läget".
Jag tror inte att tiden på kungsholmenrunt10km kommer att bli speciellt imponerande men jag satsar på att springa ändå...
En sak som jag tycker känns frustrerande är att benen kändes i fin form i stort sett hela vintern, jag kände mig stark och snabb! Men nu när det är varmt och alla roliga lopp kommer så får jag ont? Snacka om taskig tajming!
Som RW:s bloggaren Sofie skrev så tror jag samma sak här, att han med två horn är ute efter mig av någon oförstårlig anledning!?!!

5 kommentarer:

Sofie RW sa...

Ja men visst är det förgängligt!? Och frustrerande ända in i tårna. Hoppas dina benhinnor känns bättre snart!

Lisa sa...

Vad jobbigt för dig! Hoppas verkligen att dina benhinnor blir bättre och var rädd om dig så att du förvärrar skadan. Kämpa på!

hempa10 sa...

Ta det lugnt på lördag så du inte förvärrar skadan.

Lina sa...

Sofie: jaaa det är jäkligt irriterande, siktar du på o springa maran? Vi får hoppas att "han me horna" drar vidare snart!!!
Lisa: åååh men 1000 tack för stöttande ord!!!
Hempa: Jaa jag kommer ta det lungt, får kuta järnet nån annan gång :)

mikael sa...

Det är så att du bytt underlag och då kommer känningarna av benhinnorna direkt.
För min del funkar det rätt bra men jag kan inte luta mitt ben mot foten för det gör för ont.

Hoppas du tänker på din kropp istället för att prestera på ett lopp.

Lycka till