tisdag 23 mars 2010

Jag får ofta frågan...

... vad jag siktar att sätta maran på i år.

Jag tycker det är otroligt svårt att veta.
Förra året 3 veckor innan maran så var mitt tillstånd såhär.

Under de perioder som jag har löptränat så har jag gång på gång fått problem med mina underben. Det har gjort att jag inte är så kaxig med att säga vad jag ska sätta för tid på maran, även om jag så klart har mina "hoppas-mål"...

Skadorna jag haft har förstört mycket men icke att förglömma också lärt mig mycket!
Bland annat;
Jag känner igen tecken och lyssnar på kroppen.
Jag äter bättre. Jag tänker långsiktigt. Jag varierar underlaget.
Jag kör inte två hårda pass två dagar i rad.
Jag värmer upp och stretchar efter.
Dessa strategier och kunskaper som jag fått "tack vare" mina skador kan alltså nu bli och användas som något positivt i vår och i framtiden.

Tack vare tidigare skador så tror och hoppas jag att jag under de kommande 74 dagarna (och tiden efter så klart) kommer att få förbli skadefri!
Att få vara skadefri är prio ett och grundläggande för att i överhuvudtaget kunna bli en finisher2010 med mina"hoppas-mål"! :)


4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

o, bara 74 dagar kvar! Känns ju lite lite :)

Elin sa...

Tänka sig glad och hålla sig glad, det är nog ett stort steg :) Jag har ett litet mål att jag ska klara en vårrusets 5km nu i maj, hoppas att jag klarar det för det skulle vara en sån stor personlig seger då jag tycker mitt knä ska bli bra nån gång, vore en sån seger!
Ha en underbar onsdag i finvädret :)

Lina sa...

Andrea: Jaaa visst känns det lite..wiii...KUL!!!!

Lina sa...

Jaaa..va kul med vårruset! i sthlm då eller? det ska jag också springa:) Jag håller tummarna för att knät blir bra!!! :)