söndag 14 mars 2010

Söndag

Nu så har man gjort ett kap igen :) Yeaaa!!! :)
Jag köpte en skitbra Brooks löparjacka för halva priset på Stadium idag! Självklart så var jag tvungen att provspringa den redan på en gång när jag kom hem. Så det blev en 6,5 kilometersrunda, på ett minst sagt isigt underlag. I en backe så åkte/gled jag ner som på skidor, hehe, inte helt ultimat kanske ;)! Jackan var i allafall helt toppen, man syns bra i mörkret också! :) Jag är riktigt nöjd!

50,5 km blev mängden denna vecka, vilket jag är riktigt nöjd med!
Jag håller sakta men säkert på med en mängdökning.
Jag vill komma upp i fler "veckokilometrar". Jag vill ju ha möjligheten att springa riktigt mycket nu i sommar! Löpning och ljumma sommarkvällar är ju en rätt oslagbar kombination. Sommarmorgnar också för den delen, höra fåglarna kvittra och dagen vakna... mmmm...bara tanken får mig att le :)

Det gäller att jag ökar försiktigt bara och lyssna på kroppen. Jag vill inte öka för snabbt för då kommer jag bara att bli sliten och skadad. Som man brukar säga "Genvägar är oftast senvägar" , vilket verkligen stämmer när det gäller löpning!

Näpp nu så ska jag krypa ner i sängen och läsa den tjocka"Marathon-löpning-tidningen" som jag inte hunnit öppna ännu.. härligt... :)
Natti Natti!

6 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Ursnygg jacka Lina! Fynda träningskläder är roligt.. Kikade Du på uppslaget jag tipsade om? =)

Hoppas Du får en bra start på kommande vecka!

Lina sa...

TACK!!! :) Visst är den snygg!!! Väldigt funktionell också, massa bra fickor och så :)

Japp jag kikade! Jag är ännu mer säker nu. Jag hade kirurgtejp tepat runt överarmen pga. skavsår i och med armrörelsen... vilket även skymtas på vänster överarm :)hehe :)
Hoppas du får en supervecka du också!!!!

Sara Jansson sa...

Snyggt! Halvaprisetfynd är det bästa!

Dessi sa...

Vilken snygg! :)

Jag skulle verkligen behöva en ny löparjacka, den jag har nu som är lite tunnare och vindtät är från Soc och är en ganska kort modell så jag ibland får dra ner jackan = störigt i längden. Sen är bröstfickan för stor så mobilen ligger o guppar lite. Petitesser kanske men när man springer ska det vara irritationsfritt! :)

Lina sa...

sara: haha...ja visst är det :)

Lina sa...

Dessi: Håller med, det är viktigt att det känns bra! Det är värt i längden att ha bra funktionella kläder, det blir lite roligare då :)