tisdag 2 mars 2010

Godmorgon!

Förutom att jag spillde ut allt mitt kaffe just idag på morgonen så måste jag bara säga att mina morgnar börjar helt perfekt sen jag började äta stenålderskost. Jag är inte sugen på mackor och sånt längre och jag har inget behov av socker i kaffet. Det här ÄR så mycket godare!!!

Till frukost åt jag en omelett, som jag äter till varje frukost...
...och sen också världens super- godaste grekiska yoghurt. Som jag har berättat tidigare så blandar jag ner en matsked smält kokosfett i yoghurten, sen tillsatte jag gojibär och björnbär, dagen kan verkligen inte börja godare!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Najs! Eftersom jag följt alla kommentarer om denna kost börjar suget nu sätta in att testa en månad eller så. Framförallt att få känna energin tilltalar mig. Hade du nåt tips om nån bra bok eller site om denna kost?

Karin sa...

Mmmm ser riktigt gott ut;)

Dea sa...

Jag spillde också ut mitt kaffe! Jag skulle sträcka mig efter leverpastejen och råkade välta hela koppen. Tur att det doftar gott iaf :)

Lina sa...

Magnus: Jag har en bok som jag läste i början. "modern stenålderkost" heter den..men jag måste säga att jag fått mest information genom att googla. Jag har också justerat kosten lite och är noga med att få i mig fett, vilket jag inte tänkte på så mkt i början. Kokosfett,avokado, fet fisk osv.

Lina sa...

Karin: Ja det är SJUKT gott:)

Lina sa...

Andrea: Hahaha... ja man blir lite sur när sånt händer på morgonen när man är trött ;)

Beffa sa...

Vad kan det vara för märke på den grekiska yoghurten? lät kalasgott iallafall.

Lina sa...

Beffa: Lindahls, köpte på hemköp! Kokosfettet köpte jag dock på hälsokosten, så det är inte den silvriga som finns på affären. :)
Den blandningen ÄR TYP DET GODASTE SOM FINNS! Skulle helt klart kunna välja det istället för glass på kvällen utan att tänka att glassen säkert är godare ;)