måndag 11 maj 2009

Jag ska bli en finisher -09!




De senaste dagarna har jag minst sagt varit frustrerad över värken i benet. Igår var jag på apoteket igen och köpte tigerbalsam. Jag måste vara tigerbalsams bästa kund numera. När jag stod där och tittade på de olika produkterna för "muskelvärk" så dök en ung kille i 25-årsåldern upp brevid mig. Han vände och vred på flera olika förpackningar tills en personal kom fram och erbjöd sin hjälp. Och vad säger killen?! " Joo det är så att jag ska springa marathon om tre veckor och jag har så ont i knät vad tycker du att jag ska köpa?" Jag började faktiskt le för mig själv. Det blev något komiskt över det hela. Där står man lixom, tre veckor innan loppet en aning desperat men ändå fast beslutsam om att loppet skall genomföras. Som vanligt fick som sagt tigerbalsamet åka med mig hem. faktiskt samma råd som apotekaren gav till killen. Jag slängde med ett paket magnesium också, som kan vara orsaken till skador(?). Hur som hellst så gav det mig en liten kick/uppmuntran om att jag inte är ensam om att vara lite skadad så här tre veckor innan. Jag har bestämt mig för att detta bara är en tillfällig skada och så fort den går över så ska jag vara snäll mot benet, bara det går att springa med. Jag ska byta ut astfalt mot skogsmark, jag ska stretcha och massera, gå promender och köra alternativträning. Så lilla ben kom igen och skippa tramset! Jag är hur som hellst helt på det klara med att få en sån här tröja efter målgången på Stockholm stadion den 30:e maj, dvs jag ska bli en finisher -09!!!

2 kommentarer:

Anna sa...

Hoppas benet blir bätte, ska hålla tummarna för det :) Själv ska jag oxå springa stockholms maran, och vad nervös man börjar bli, idag fick man även startbeviset och det är endast 2,5 vecka kvar....skrämmande men samtidigt så underbart!

Lina sa...

Tack så mycket! Det känns redan bättre..så förhoppnngsvis bara något tillfälligt :)Man blir ju så stressad så fort man får ont, känns inte som om man har tid för sånt :) Vad kul att du också ska springa maran,är det din "premiärmara"? Lycka till!!