torsdag 11 mars 2010

Är det bara jag...

...som inte förräns nu upptäckt att Resorb vätskeersättning finns i hallonsmak? Jag var inne på apoteket i andra ärenden när jag såg det nya paketet på hyllan, det har aldrig funnits på mitt apotek tidigare i alla fall...har bara funnits apelsin och svartvinbärssmak...
Resorb tar jag alltid vid långpass, det återställer salt och vätskebalansen. Ibland så har jag det i vätskebältet, ibland så tar jag en i förebyggande syfte innan, men vanligtvis så tar jag en efter passet.
Funkar kanon om man har varit ute och slirat nån kväll också!
Nu blev jag ju självklart nyfiken på smaken, och dricker en nu, trots att jag bara kört 8km på bandet, jättegott! Den godaste smaken av de alla faktiskt!:)


5 kommentarer:

fine sa...

kan även rekommenderas vid vinterkräksjukan, så testade jag hallon, Mumma! :D

Thomas A sa...

Hej Lina!

Alternativrecept om du någon gång känner att du är en fattig student:

1 liter vatten
6 tsk socker
1/2 tsk salt

Koka upp och låt svalna och smaksätt sedan med något gott.

Kram
Thomas

Lina sa...

Fine: Ja visst var den god :)

Lina sa...

Thomas: Tack för tipset, ska prövas! Vi måste ses snart! Jag har såklart tjuvkollat resultatlistan från förra veckans äventyr och sett att du fick en riktigt fin tid, GRATTIS!!! KRAM!!!

Thomas A sa...

Tackar! Jag är egentligen supernöjd, men mycket vill ha mer :)

Jag gästspelade med TSM igår, men ingen Lina där :( Och nu missar jag nästa söndag igen...

Vi hörs!
Thomas