onsdag 24 mars 2010

Prioriterar ni funktionalitet?


En dag så här innan löning så har jag surfat runt lite och kollat in vårkläder.
Jag tycker så klart som de flesta att det är extra kul att shoppa nytt till garderoben nu när värmen börjar komma!
Detta innefattar så klart även träningskläder. :)
Löpningen känns helt klart roligare i snygga och funktionella kläder.
När det gäller löpningen så är det dock viktigt att det ena inte får utesluta det andra. Jag köper med andra ord inte träningkläder bara för att det är snyggt!
Det har hänt flera gånger att jag tyckt att kläder sett snygga ut men så fort jag känt på materialet insett att "Nja..uppfyller inte löparkraven"

Ett plagg som jag aldrig, aldrig, aldrig kommer att köpa är en löparkjol!
Det är enligt min mening varken snyggt eller funktionellt!
I produktbeskrivningen så står det "för en mer feminin look."
Shorts är utan tvekan i allafall vad jag kommer att kuta runt i i sommar och jag kommer att känna mig precis lika feminin för det :)
*Så vad tycker ni, Vilket plagg väljer ni av de ovan, löparkjol på eller av?
*För övrigt, när det gäller andra kläder, prioriterar ni funktionalitet?

11 kommentarer:

Miranda sa...

TACK! Jag skulle ALDRIG köpa en löparkjol :D

Petra sa...

Nja, löparkjol känns som något jag KANSKE skulle dra på mig efter passet - aldrig träna i det. Funktionalitet går före utseende för mig när det gäller träning :)

Elin sa...

Funktionalitet då det gäller materialet i alla fall :)
Jag har faktiskt funderat på byxorna med fastsydd kjol, tycker de ser söta ut. Fast det blir ju en annan sak för mig som kör kortare pass och ni som springer halvmaratondistanster mest hela tiden ;)

Andrea sa...

Jag har svårt för kjol utanför träningen så det skulle nog bli ännu svårare att få på mig en när jag ska träna.
Om jag springer så måste kläderna vara anpassade för träningsformen men när jag har klass eller är i gymmet satsar jag på kläder som jag tycker är snygga framför typ av material osv.

(du borde ändra kommentarer fältet till pop up istället :) )

Lina sa...

Andrea: TACK FÖR TIPSET med pop-up!! blir ju mkt bättre! :) Är det fortfarande problem med att lämna kommentarer?

Dea sa...

Nej nu är det lätt som en plätt! Skönt för jag har alltid behövt öppna ny webbläsare, loggat in i blogger (som av någon konstig anledning väljer min gamla presentation i safari) så det har varit ett meck ska du veta att lämna kommentarer hos dig :)

Anna (Orka mera) sa...

Såg den där... njae, inget för mig. Jag vill inte ha något som fladdrar när jag springer. Så jag väljer varken kjolen eller shortsen utan kör i tights i alla former.

Lina sa...

Andrea: Hm... vad konstigt, undrar vad det berodde på... säg gärna till om du märker nåt knas igen!:)

Lina sa...

Anna: Näe.. inte jag heller plus , måste bli varmt också med extra tyg!
.. jag har oftast också "tights-shorts"

Pernilla Hult sa...

Det blir ingen löparkjol för den här damen heller.. Jag kör väl på i mina capri-tights och funktionsTshirt alt. linne..

Trevlig helg!

Dessi sa...

Hohoho vad är det för fel med löparkjol? *hänger inte med* ;)

Shorsten passar om man har snygga ben!