söndag 21 mars 2010

Veckan som varit...

...så har jag sprungit 48 kilometer och kört ett magpass.
Sakta men säkert så håller jag på att öka min veckokilometermängd. Man vill ju springa mycket i sommar :)

Bion, precious var jättebra! Hemsk men bra. Den lämnade en verkligen inte oberörd...och jaaa några tårar kunde jag inte heller riktigt hålla tillbaka, som vanligt...
Jag har skitsvårt för sorgliga filmer. Alltså svårt att hålla tillbaka tårarna. När jag flög till Spanien i somras så visade de "Marley och jag" på planet. Trots att jag inte ens hade några hörlurar, utan bara läste översättningstexten, så kom så klart tårarna.
Det kändes jäkligt pinigt eftersom jag flög själv, och vetskapen om att "Marley och jag" är en typ av familjefilm. Som tur var så hade jag en fönsterplats så jag kunde låtsas stirra ut på utsikten en längre stund. Detta för att undvika att mina medresenärer skulle börja kolla konstigt eller fråga hur jag mådde...det skulle faktiskt kännas lite småjobbigt ;) hehe... jobbigt med sånt man inte kan styra!

6 kommentarer:

Karin sa...

Vilka härliga kilometrar du har avverkat i veckan.
Bra jobbat:)

Anonym sa...

Jag brukar kika in på din blogg då och då. Jag gillar själv att springa och blir inspirerad när jag läser din blogg =)
Jag undrar hur många pass du tränar i veckan och hur du delar upp passen? Ex hur många långdistanspass/intervallpass osv kör du i veckan och hur långt varje gång?

Lina sa...

Karin: TACK !!! :)

Lina sa...

Anonym: Vad kul att du inspireras av min blogg, jag inpireras av kommentarer likt din :) :)
Just nu så springer jag 4 löppass i veckan.
Ett långpass (20-25 km) och ett kvalitetspass tex intervaller eller tempopass... de två resterande passen brukar jag springa i lugn/medeltempo, och distanserna varierar. jag försöker att för närvarande springa ca. 50 km i veckan men jag vill öka mängden till sommaren, men vill ta det försiktigt och öka mängden relativt långsamt för att undvika skador. mvh //Lina

Anonym sa...

Hej! Tack för besöket hos mig. Ska du springa Premiärmilen?
Jag vill så gärna titta på Precious!! Även om jag vet jag kommer att gråta! :)
Kram.
PS Jag gillar din blogg!

Lina sa...

Coyntha:
Hej! :) Jag ska åka till vemdalen i helgen så jag missar tyvärr premiärmilen, så tråkigt att det var just denna helg. Jag skulle verkligen vilja springa det loppet, men,men...det kommer ju fler lopp som tur är :)
Ps. jag gillar din blogg oxo :) :) :)