måndag 15 mars 2010

Fart fart fart

Idag så började dagen med en föreläsning i skolan. Pendeln från Sumpan var försenad så jag kom försent, det känns inte alls kul. Jag hatar att vara försenad till föreläsningar. Det får mig att känna mig respektlös mot föreläsaren. Speciellt när det är en gästföreläsare som tagit sig dit, som idag. Nåja... vad ska man göra när det enda kommunikationssättet till skolan är med pendeltåg?

Efteråt så satt jag med ett grupparbete i bibblan ett tag. Jag kände mig jättetrött, så när jag kom hem så tog jag mig en tupplur för att sedan bege mig till Sats. På vägen dit så såg jag en välbekant löpare komma springandes, Miranda. Hon berättade om träningslägret i Portugal som hon kom hem ifrån i helgen, jag blev riktigt sugen på att själv köra en träningvecka snart! Jag brukar ha ett eget litet "träningsläger" i Spanien på sommrarna, så skönt att springa på stranden och i bergen, naturen är så fantastisk där!


Hursomhellst FART gällde idag. Jag värmde upp i 2 km och körde sedan fem snabba.
Jag kunde inte bestämma mig för vilken fart som jag skulle springa och jag ökade och sänkte hela tiden. Sänkte jag så kändes det för sakta, höjjde jag så kändes det för ansträngande att hålla kvar för länge. Så det blev en väldigt pendling i hastigheten...Jag var uppe och "trampa" en hel del på 14.5.
Jag gillar att springa snabbt, det känns skönt. Men det gick dock inte att hålla kvar 14.5 för länge... en dag så mina vänner... ;)



Jag på morgon-promenad i spanien -09...längtar dit!

4 kommentarer:

Fine sa...

Ja se dessa träningsresor.. Springtime anordnar ett läger i Thailand också, det var nästan så jag nappade på det. Hade varit så underbart.
Men det blev Madrid Marathin med samma arrangör istället, pepp pepp!

Em Löfgren sa...

men värsta bra kutat!!

Lina sa...

Fine: Madrid Marathon! WOW Det låter jättekul!! :)

Lina sa...

Emliscious: ååh men tack så mycket :)