onsdag 17 mars 2010

Vilaaaaaaaa!!!!!!!


Tjohej!
Idag så har jag vilat från löpningen.
Jag ska erkänna att jag dock var bra sugen på att smita ut en sväng tidigare... men jag "tvingade" mig själv att stanna hemma. :)

Vilodagar är viktiga de med! Jag håller ju som sagt på med en mängd- ökning och då gäller max 10% ökning per vecka.

Förut, som nybörjare, så trodde jag inte på att man blir skadad om man går för fort fram. Jag tyckte inte att det var några konstigheter alls att köra 6 pass ena veckan, om jag hade tid, och 1-2 pass veckan innan.
Gasa, bromsa, gasa, bromsa, gasa, bromsa. Har ni åkt bil någon gång med någon som kör så? Det känns inte alls bra eller hur?
samma sak gäller med träningen!

Nu så vet jag bättre och jag förstår vikten av att finna en balans. Visst är det så att man ska köra tuffare och lugnare veckor, absolut, men balansen ska ändå finnas där inom en. Det ska finnas en medvetenhet i träningen.

Näe hörrni, nu ska jag sussa, imorrn är det i allafall ingen vilodag utan då så blir det löpning med Micho! :)

4 kommentarer:

Dea sa...

I dag kommer du ha tryck i benen efter vilan ska du se!
Ha de!
Kram

Sofie RW sa...

Kloka tankar detdär - och så viktiga!

Lina sa...

Andrea: japp det var det ;)
KRAM!

Lina sa...

Sofie: Ja man lär sig verkligen... av sina misstag ;)