söndag 5 maj 2013

Träningsupplägg?!

Jag får ofta frågor om hur jag lägger upp min träning. Det finns inte ett svar på den frågan.
Det beror bland annat på när jag får frågan, alltså när på säsongen.
Hur mitt liv ser ut för övrigt.
Om jag har skadekänningar.
Om jag ska tävla.
Osv.
Just nu befinner jag mig lite överallt.
Stockholm marathon närmar sig med stormsteg samtidigt som att det har varit mycket annat dessa månader som nytt jobb och en lägenhetsförsäljning på g.
Mitt träninsfokus och min ork har inte varit vad den brukar.
Jag har tränat lite på halvfart men ändå accepterat detta.
Jag verkar heller inte ha tappat allt för mycket fart och jag hoppas att min träning som jag ändå har gjort ska ge mig en trevlig maraupplevelse i sthlm om ett par veckor.
De återstående veckorna ska jag dra på lite med träningen för att sedan varva ner veckan innan. Efter Stockholm marathon ska jag ladda om och sommarträna!
Det är det bästa jag vet och jag är ganska säker på att jag kommer att kunna fokusera mer och träna lite mer resultatinriktat då. Förhoppningsvis är lägenhetsförsäljningen klar till dess och så har jag kommit in mer i jobbet. Det är min plan.
 
Jag tänker att det är viktigt att vara "kompis med sig själv. Det kan låta självklart men ibland så måste man faktiskt försöka påminna sig själv om detta. Det är lätt att bli självkritisk. Inte bara när det gäller träningen utan även när det gäller övriga områden i livet.
Vad som händer är nog att de (ofta) inbillade kraven och förväntningarna från andra människor tar överhand eller att ens egna krav på sig själv gör det. Att vara orättvist självkritisk och dömande mot sig själv är ofta nedbrytande och vi ska ju bygga upp oss livet igenom, vara glada och må bra!
Eller hur?! :)
Så inget nedklankade om att "man borde tränat mer".
Jag förstår mig själv, jag ser våren som en fas eller period sedan lyfter jag blicken framåt! :)
Att lyfta blicken och se "sommar" är en rätt behaglig tanke! Väldigt behaglig till och med!
 Shortsväder är bland det bästa som finns!
 

1 kommentar:

santionilsson sa...

Fina Lina!! DU ar bast! glom inte de!! Jatte fin bild oxa! stralar lina, en stor solstrale!! Lycka! puss