tisdag 7 maj 2013

Pang!

Det sa bara pang och så var det helt plötsligt kanonväder ute! Wow!!! Jag har sett flera stycken traska runt i shorts, så underbart härligt! Eftersom jag ville träna med hög puls idag så fick det dock bli träning inomhus i form av spinning. Jag är numera försiktig med att lägga in hård löpning för nära inpå ett genomfört lopp. Jag vet att skaderisken är lite högre just då och det tråkigaste som finns är att ha ont när man tränar. Jag tycker ju väldigt mycket om spinning så det var inte så motigt att pallra sig till sats trots finvädret. Spinningpasset gick riktigt bra! Jag var uppe i över 90% av maxpuls och den känslan avskyr jag och älskar på samma gång. Jag menar, det är ju verkligen jobbigt fysiskt och man känner varenda sekund att man bara vill sänka intensiteten men samtidigt så njuter jag av någon märklig anledning av att ta ut mig så där fullständigt. Jag får en kick av det! Efter passet var mina ben som spagetti men jag varvade ner med 5 km löpning utomhus i allafall! Alltid något!


Har ni tränat idag? - Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: