fredag 24 maj 2013

Milspåret!

Igår sprang jag loppet milspåret, ett försommrigt 10km lopp längs djurgårdskanalen. Ingela, en tjej från jobbet, skulle också springa och vi gjorde sällskap dit efter jobbet. Väl på plats mötte vi upp Daniel och började värma upp. Det började dugga och var lite småkallt ute och inte alls så därsomrigt som det brukar vara på milspåret, men dock ett ganska svalt och behagligt löparväder. Efter en liten uppvärmning var det dags att ställa upp sig på startlinjen. De första kilometrarna var det ganska trångt i synnerhet med tanke på den smala gångvägen. Jag kände mig dock stark och benen pinnade på... till en början... Sedan började det gå allt tyngre och tyngre och jag kände mig ganska seg i benen och hade ingen riktig studs under den andra halvan av loppet. Jag hade även svårt att behålla fokus då tankarna flög iväg åt alla möjliga håll. Jag sprang i mål på drygt 43 minuter. Det verkar vara den tiden som jag gör på alla milslopp för tillfället.Det lockar ju såklart att göra personbästa nån gång men i nuläget så känner jag mig inte alls i någon persar-form utan är glad över att kunna springa på 43 minuter! Jag tror även att det är bra att inte persa för nära maran ändå. Kanske skulle jag då riskera att bli övermodig och det är ju alltid lite risky inför en mara. Jag har respekt för distansen och vill inte gå ut för hårt nästa vecka. Näe, nu tar jag helg, bloggevent och långpass står bland annat på agendan! Skönt att vara ledig!


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Jenny B sa...

43 är ju kanonbra tid, bra jobbat!

Saras Träningsblogg sa...

En kanontid tycker jag :D bra jobbat!

Lina sa...

Jenny och Sara! :TACK!!!