torsdag 9 maj 2013

En riktig löparförmiddag...30 km

Idag var det inte bara årets varmaste dag hittills utan även årets längsta långpanna! 
Att det skulle bli så pass långt var inget som jag hade planerat innan. 
Jag hade tänkte att jag skulle landa någonstans mellan 20-25 km. Med mycket vätska, grymt sällskap i 20 km och med någon gel som slank ner så gick det vägen. Efter 25 km så kände jag bara för att fortsätta så så blev det.
Stockholm marathon närmar sig med stormsteg och mentalt sätt så känns det väldigt bra att ha fått in ett längre långpass. Jag har annars inga riktiga förväntningar på Sthlm marathon. Självklart så hoppas jag att det ska gå bra och självklart kommer jag att göra mitt bästa... men att klå Berlin-tiden på 3:19 känns inte så realistiskt just nu. Jag är alltid i bättre form i september, då berlin marathon är!
Nu känns benen alldeles varma och så morgon ska de definitivt få vila från löpning!
Jag hoppas att jag får vara så här glad under sthlm-marathon även detta år! :)
 En shortsbränna har jag fått också :)
Har ni tränat i solen idag?

9 kommentarer:

Emma sa...

Ingen sol här uppe i norr idag, däremot lite snö på förmiddagen men var ut på ett tempo pass ändå :) Har du förresten hört talas om Funbeat? Tycker det är ett riktigt bra ställe där man kan registrera sin träning så tänkte tipsa om det om du nu inte redan är medlem :)

Annettes massage sa...

Hej!
Vad du är duktig!
Jag tränade i solen i dag, kvavt var det hua...
Sprang inte lika långt som dej!
Det blev 5 km löptur plus 1 1/2 km intervall jogga sedan Max spurter! Sen sista 1 1/2 km springa snabbt ( snabbare än första 5 km! Bra för att vara mig ;-) 8 km totalt!
Följer din blogg dagligen inspekterande och jätte bra!
Första gången jag skriver kommentar! ;-)

Heja dej fortsätta peppa dig med dina inlägg!

Ha det gott
Annette

Saras Träningsblogg sa...

Åh wow!! Så duktig du är!! Hejjahejja :D Du inspirerar mig i varje inlägg du gör! I september ska jag springa lidingöloppet och undrar ofta hur tusan det ska gå till! Men jag ska kämpa och suga åt mig all inspiration du sprider så kommer det gå vägen! Tack för din grymma blogg!!
Idag tog jag fram min racecykel för första gången i år och det var uuunderbart att svischa fram på vägarna :D

Anonym sa...

Det låter verkligen härligt! Jag tycker det är svårt att få med sig tillräckligt med vätska på långpassen, har inte hittat något bra vätskebälte. Har du något tips?

Tack för en inspirerande blogg!
Helena

Suzan sa...

Underbar bild!!

Lina sa...

Emma:Snö? :) grymt att du kom ut på ett tempo pass ändå! Tack för tipset men jag reggar mina pass på jogg.se, en likvädig sida :)

Lina sa...

Anette: Hej! :) Tack och vad duktig du är själv!!1,5 km intervaller!! Grymt!! :)

Lina sa...

Sara: Vad kul med Lidingöloppet Sara!!! Vad roligt! Det kommer att gå galant för dig! Spännande!! :) Tack! du inspirerar mig också!

Lina sa...

Helena: Jag använder oftast vätskerygga, det tycker jag fungerar väldigt bra! Ibland har jag en sån där slang från ryggan men ibland så har jag bara en halv liters flaska i ryggsäcken. Ett tips är att ta med ditt kontokort (om du springer förbi någon mack/kiosk/affär.) Jag brukar nämligen ibland springa in och köpa vattenflaskor längs vägen om det som jag har med mig inte räcker :) Lycka till!