torsdag 30 maj 2013

Jag är pepp!

Förberedelserna har verkligen varit i full gång ikväll.
Jag fick ett tips från ett grymt marathonproffs om att sätta mig i en bastu idag som en förberedelse inför maran på lördag. Syftet är att vänja sig vid värme.
Direkt när jag hörde det så blev jag så sugen! Det kändes väldigt lockande att få stilla nerverna och kompensera mitt för närvarande träningsfria liv med ett bastubad. Direkt när jag kom hem packades därför väskan full med "hemma-spa-produkter"  och jag traskade iväg till sats! I början var det SÅ skönt i värmen men efter ett litet tag var det mindre skönt och hjärtat bankade febrilt därinne bakom bröstkorgen. Det är ansträngande att basta länge men jag stod ut ett bra tag. Fin i håret av inpackningen och peelade ben fick jag på köpet! Bingo!
 Nu känner jag mig mjuk i kroppen och jag har "laddat på kroppen" igen med kokosnötjuice och saltgurka, yammi!
Jag börjar känna mig riktigt pepp. Jag känner att jag har fått till detaljerna riktigt bra nu under den sista uppladdningen!
Jag blev även lite extra pepp efter att ha läst den grymma inspiratören, bloggaren och glamlöparen Petra Månströms intervju med mig i hennes välbesökta marathonblogg!
Nu ska jag få till lite sömn också, ladda väl!

Inga kommentarer: