lördag 25 maj 2013

LOPPIEVENT

I morse efter mitt morgon-löparpass åkte jag in till stan för att möta upp min fantastiska vän Sofia. Trots att jag egentligen "bara" har känt  Sofia i några år så känns det som om jag har känt henne i hela mitt liv, helt underbart! Idag var vi inbjudna till "Loppi Event Active and Fun".


Ett träningsventet för kvinnor som höll till på fantastiskt fina och nyrenoverade Rica Hotel  som ligger vid Hötorget


 Eftersom jag är en riktig frukostmänniska spanade jag självklart in frukostmenyn och konstaterade att en frukost på hotellet blir det helt klart inom kort.
Under eventet fick vi bland annat prova på powerträning och zumba. Jag har aldrig provat zumba och tyckte att det var riktigt kul! Vi lyssnade sedan på tre kvinnor som genomgått livstilförändringar tack vare viktväktarna och lyssnade även på representanter från B.A.B.Y som var där och berättade om deras nätverk.

Med oss hem fick vi en schysst goodiebag med bland annat bars från Rezstart och viktväktarna! Perfekt som färdgodis under framtida långpannor!    Tack för idag  Loppievent !
Efter eventet fräste jag och Sofia runt i stan och shoppade och solade uppe på kulturhuset!

Nu måste jag sova! Sista långpasset inför marathon blir det i morgon!

1 kommentar:

Saras Träningsblogg sa...

Låter som en rolig dag :D