fredag 30 april 2010

Riktig slappis dag!


Idag så har jag softat järnet!
Sprang en lugn mil tillsammans med klasskompisen Minna på förmiddagen, jättetrevligt! Så det ska vi göra om! Perfekt att vi bor så nära varann!
När jag kom hem så stretchade jag i 25(!!) minuter. Vi sprang faktiskt runt sjöarna idag.
Igår när jag sprang i Ursvik så kändes det lite konstigt i knäna i backarna, tror att det kanske blivit lite fööör mycket ursvik, det är ju väldigt backigt där, måste nog hitta en balans!
Jag funderar faktiskt på att söka upp en naprapat och kolla upp varför jag får så ont i underbenen/benhinnorna, det börjar bli väldigt tröttsamt alltihop! Jag funderar på om det kanske kan bero på för korta muskler, så jag ska stretcha nu varje dag, länge!

Hursomhelst nog om gnäll, idag så kändes benen iallafall väldigt bra, vilket gör mig superglad!
Hoppas att det kan få fortlöpa så nu fram till nästa lördag då jag ska springa "kungsholmen 10km-loppet", vore trevligt att få putsa till mil-tiden, men det är svårt när man inte känner sig på topp. Inte bara fysiskt utan även psykiskt svårare, det är ju rätt mycket värt att "känna sig stark. "
Näe gott folk, nu ska jag göra mig i ordning, ska bort på middag ikväll!
Ha en fantastisk trevlig valborg alla härliga människor!

10 kommentarer:

Anders sa...

Kan dina bekymmer med benhinnorna bero på att att benhinnorna växer långsammare än musklerna?

Jag lyckades få bukt med mina benhinnebekymmer genom mycket stryke- och balansträning för underbenen samt stretch och lätt masserande längst med benen.

Dea sa...

Har inte varit mycket produktivt här hemma heller :)
Trevlig helg!! ses på måndag!

Anonym sa...

Skulle behöva iväg jag med, benhinnorna protesterar lite..
Jag kör fegvarianten nästa helg, SprignCross 6 km! VÅgade mig inte på längre... Lycka till på Kungsholmen!

Sofie RW sa...

En söt slappis är du :) . Och nu när jag läste om din 25 minuters stretching, får jag lov att lägga datorn åt sidan och ta mig mer på golvet och stretcha!

Lina sa...

Anders: Tack för tipset!!! Vad för sorts styrkeövningar körde du? Maskiner? Behöver tips!!

Lina sa...

Andrea: TREVLIG HELG SJÄLV, ses på måndag!!!! KRAM!

Lina sa...

Löparmamman! Ja det är trist med benhinnebesvär, det känns som om man tappar all kraft och löpteknik! Springcross låter kul!!!

Lina sa...

Sofie: :) Ja det är lätt att glömma stretchen, det är ju inte så skoj direkt, men rätt skönt efter! Vi måste ta den där springturen snart tycker jag! :)

Anders sa...

Jag körde (och gör fortfarande) mycket på balansplatta och även "tå-lyft" för framsidan av smalbenen. Det går till att man ställer sig ca 25-30 cm från en vägg, lutar ryggen mot väggen och lyfter tårna.

Lina sa...

Tack Anders!!! :) nu jäklar så ska jag bli av med dessa bekymmer!!!