lördag 24 april 2010

Ändrade planer... LOPP!!!

Hela veckan så har planen varit att "klämma" en 2.5-milare idag.
Ett lungt lång-pass med min Camelbak på ryggen i mitt älskade"löparparadis" Ursvik!

Men vet ni vad jag gjorde istället?
Jag och Michel åkte till Jakobsberg och efteranmälde oss till Kvarnloppet!

Jag gick och la mig alldeles för sent igår och tränade hela kvällen med Les mills så uppladdningen var inte ultimal. Det var ganska skönt att ta loppet med en klackspark och inte hinna stressa upp sig allt för mycket innan, trots att jag måste medge att nervositeten givetvis fanns där i magen när jag stod och väntade på startskottet.

Banan var tuff, mycket backar! Så tiden kan jag ju inte jämföra med "flacka Hässelbyloppet", men jag sprang nog på typ 48 någonting.
Tidtagningen var brutto och när jag kom i mål så sa arrangörerna att de inte hittade mitt namn, men de kollade i fel papper och trodde att jag bara hade sprungit 5km- loppet som också startade samtidigt. Såg jag så otränad ut? såååå långsam är jag i allafall inte ;) Tllslut så hittade de rätt, så jag hoppas att rätt tid blir noterad i resultatlistan!

Jag sprang med nya pjukken som kändes kanon! På ett ställe så var det lera så jag gjorde världens skutt. Jag brukar inte bry mig så mycket om skorna blir smutsiga, men mer en 1 dag vore det kul att få ha de vita och fina!
Jag har tidigare mest sprungit de "stora, välkända" loppen men detta kändes också kul. Avslappnad stämning och ett härligt lopp med fint väder! Som vanligt gav det mersmak, jag vill bara ha mer mer mer lopp!!

2 kommentarer:

Miranda sa...

Åh så härligt, bra jobbat!

Är så kul att springa mindre lopp, man får farträning utan större press och hamnar ganska bra i resultatlistorna ju ;)

Lina sa...

Ja verkligen, man pressar ju alltid på loppen, vilket är toppenträning! :) :)