torsdag 1 april 2010

Dagens löparoutfit

Idag så har vädret inte varit det bästa; snöblandat regn och blåsigt.
Vi åkte utför i några timmar i alla fall, men skidåkningen har ju haft sina bättre dagar den här veckan om man säger så!
Jag hade planerat att springa idag också. Typiskt!
När jag satt i stugan och tittade ut på ovädret utanför fönstret så var det med dubbla känslor.
Jag ville springa men snöstorm och löpning är inte världens roligaste kombination.
Så det var bara att bestämma sig, och löparsuget vann över vädret.
I hallen när jag precis skulle sätta på ipoden och dra iväg så såg jag mina skidglasögon, helt perfekt ju!
Självklart så skulle jag ju ha de på löpturen! Att jag inte hade tänkt på det tidigare?!
Förrutom att de skyddade mot vind och snö i ögonen så gav de omgivningen ett vackert gulaktigt sken, så att jag nästan trodde att det var soligt! :)
Jag såg kanske lite "galen" ut, men vad gör det? :)
9 kilometer blev det och under de sista 3 så kunde jag faktiskt dra upp skidglasögonen på huvudet, för då hade vädret lugnat sig och det blev en riktigt behaglig avslutning på rundan!
När jag kom in så bastade jag och jag kände mig sjukt nöjd över att ha fått springa av mig! Skön känsla i kroppen!

Inga kommentarer: