onsdag 14 april 2010

Fart med Brorsan

Jag och Joel cyklade till Ursvik idag för ett fartpass. Jag sprang 5:an (el-ljus) på 24:45.
Det var verkligen jobbigt, det tar ett tag för kroppen att vänja sig vid terrängen, eftersom det mestadels sprungits på plant underlag nu under vinterhalvåret. Jag har sprungit 5:an snabbare i höstas efter sommaren, men kan inte minnas att det var så här jobbigt som det var idag, men det kanske jag har förträngt ;)
Kroppen ska utsättas för den här sortens behandling en del nu framöver, det är dags att få lite fart i benen!

Joel peppade på ordentligt och skrek medan vi sprang.
"Tänk att det är sista biten på maran och du ska plocka placeringar"
" Tänk på steget, skjut ifrån med tårna"
" Tänk på att det nästa gång kommer att kännas bättre om du pressar kroppen"
"Siiiista biten, öööööka"!

Sen skulle ju Joel köra backträning på detta men då körde jag lite nedvarvning, gång och lugn jogg i 2.5 spåret. Mina ben ville inte köra backe idag helt enkelt.
Efter löpningen så gick vi till utomhus-gymmet och körde magövningar och plankan!
Tack för ett superpass Joel!
....och vädret var fantastiskt vilket ni alla i Stockholm säkerligen också konstaterat! :)

8 kommentarer:

Miranda sa...

^Åh härligt! Jag drömde ju om Ursvik ikväll. Ska vi köra xtreme nästa onsdag? Fartleka och njuta av spåret :D

Dessi sa...

Grym tid! :) Längtar till spåret jag med!

Ousa sa...

Många som skriver om Ursvik. Jag måste ju bara dit och se vad de är för unika möjligheter ni har. Låter så härligt med terräng. :)

Unknown sa...

Jag säger bara: Fräckt! Grym tid, i alla fall i min värld :-) Jag säger som Ousa - jag måste nog försöka besöka Ursvik nån gång. Kanske slippa asfaltsmangling en runda.

Lina sa...

Miranda: Låter trevligt men mina ben krånglar lite, vi får se hur det utvecklar sig :)

Lina sa...

Dessi: Jaa terräng är det bästa! :)

Lina sa...

Ousa: Jaa det tycker jag absolut att du ska!!!:)

Lina sa...

Magnus: Jaaa jag kan inte göra annat att rekommendera det. Favolöparstället nummer 2 efter Spanien! :)