onsdag 28 april 2010

Marathonpluggat inför tentan i morrn!



Jag har verkligen "Marathon-pluggat" igår och idag inför psykologi-tentan i morgon!

Jag har såklart pluggat andra dagar också, men då så har passen varit typ som "en-milar-rundor" eller vissa dagar till och med som en "enkel återhämtningsjogg på 5 kilometer". Ingen press, inget tempo, inga intervaller, inget långpass!

Men idag och igår så har jag matat och matat in information i timmar.
Jag har slitit mitt hår, försummat mina mat och sömn-behov och fokuserat till 100 %. Jag har helt enkelt marathonpluggat!!!... jag har haft självdisciplin, ett mål att kämpa för och givit allt jag kan! Jag har kört järnet!

Det här citatet har cirkulerat i min hjärna och hjälpt mig i pluggandet!

"Marathon handlar om att vara samlad den sista milen. Då handlar det om vad man har inombords i själ och hjärta. Du har sprungit av dig all styrka, all ytlig form, och det handlar om vad du har kvar inombords. Att vara kapabel att plocka fram någonting djupt inne ifrån är en av de mest otroliga sakerna med marathon"


Imorrn så är det över, och hur det än går så kommer jag att vara stolt över mig själv som verkligen har försökt och kämpat trots att jag känt mig helt slut!

Nu, som en liten pluggbelöning, så har jag köpt en Triss-lott! :)

3 kommentarer:

Lisa sa...

Roligt inlägg! Lycka till på tentan. Det kommer säkert gå galant, särskilt med tanke på att du har marathon-pluggat. =)

Dea sa...

Vi ses i morgon!

Lina sa...

Lisa: Tack!!!! skönt att ha gjort den nu! :)