söndag 25 april 2010

Långrunda i min ensamhet

Jag kom för ett tag sedan hem från en långrunda i Ursvik.
Det var verkligen jättelänge sedan som jag sprang ett långpass helt själv.

Jag cyklade till Ursvik och hade ingen direkt plan på hur långt jag skulle springa.
Första milen kändes sisådär men sen så släppte det och jag njöt verkligen utav passet, jag hann fundera på lite allt möjligt under mina 25 kilometrar som det totalt blev. Ett skönt avbrott från allt plugg som jag ägnar mig åt inför kommande tentaveckan!

Efter passet så stod cykeln troget där vid mål och väntade på att få trampa hem.
Jag tycker det är skitkul att cykla har jag kommit på.
Jag har inte cyklat sedan jag var typ 10 år, men har nu fått låna en cykel, och jag vill cykla hela tiden! (fast det kommer inte att konkurera ut löpningen) men det är så kul och härligt när man får upp lite fart! Jag älskar helt enkelt saker som går fort, jag älskar känslan i kroppen!

Det är inte bara kul att cykla utan det är även ett utmärkt färdmedel, igår efter loppet så trampade jag till exempel iväg på lite shopping och fick med mig ett par nike-shorts, ett nike-linne och ett par flip-flop till playan 2010....inte så dåligt va!? :)


6 kommentarer:

Victoria Sandberg sa...

Det är härligt att springa själv ibland och rensa hjärnan... Ja har tentaplugg denna vecka, och en löptur i plugget ger verkligen än motivation till att plugga vidare... :)

Tobias sa...

25 km i Ursvik är ett riktigt långpass, bra jobbat!

Jag har också blivit cykelbiten efter att inte ha cyklat på flera år. Det är grymt kul att cykla, i alla fall som komplement till löpningen :-)

Ousa sa...

Å flipp flopp, sommar feeling.
Nu ska jag boka in mig på en vända på Ursvik. Är i sthlm igen nu, så nu banne mig,

Jenny sa...

Vilket underbart löppass det verkar ha varit! Håller med om att cykla är hur kul som helst!

LOPARJANNE sa...

Och jag som också körde ett långpass där igår. Vi kunde ha haft sällskap i spåret, men så här långa pass i Ursvik så har iaf. jag svårt att ha ork att både prata och springa... :)
Bra jobbat!

Lina sa...

Victoria: Jaa det är skönt avbrott och när man kommer tillbaka in så kan man slå sig ner med böckerna igen :)
Tobias: jaaa efter långpass i ursvik så känns det idag i lite andra muskler en på flacka långpass.
Ousa: jaa jag rekomenderar ursvik, som sagt bästa springstället!
Jenny: Jaaa det var härligt, skogsmiljön ger kraft på nåt sätt!

Löparjanne: Jaa det får vi ta o göra! :) BRA JOBBAT själv, 3 MIL!!! :)