tisdag 18 september 2012

Nu är det höst!

Jajamensan!
I morse kände jag för allra första gången för i år att det verkligen, på riktigt är höst.
 Jag gillar dock "tidig höst".
Vackra färgglada blad som lägger sig på marken.
Krispig och fräsch luft att dra in i lungorna och en ganska behaglig temperatur när man är ute och springer. Jag tycker dessutom att hösten är "förväntningarnas" årstid.
Jag blir alltid så inspirerad på hösten. Kanske lite särskilt mycket just denna höst. Jag känner att jag har en hel del roligt och spännande på gång. Både under hösten och till våren.
Hur som, en liten nackdel med hösten är dock mörkret.
Dygnet känns kortare när det inte längre är ljust ute sent in på kvällarna.
 Idag hade jag planerat att springa en kortisrunda.
 Typ en runda på 3 km.
 Just eftersom rundan som jag hade planerat var så pass kort så var den också "lätt att skjuta upp".
Så när jag fick förfrågan om att äta middag med bland annat storebror i kväll så tänkte jag:
"absolut, jag ska springa en sväng ikväll, men äsh, det är så kort så det kan jag göra seeeen" . Haha bara det att sen var = jäkligt mörkt.
Fast mörkt var faktiskt i och för sig, just ikväll = jäkligt mysigt.
Sprang på banan borta vid idrottsplatsen och det kändes faktiskt nästan magiskt stundtals.
I morgon blir det dock ingen "lätt 3-kilometrare".
Man skulle kunna säga att detta pass var lugnet före stormen;-)
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: