tisdag 11 september 2012

Målen i målet

I går skrev jag lite om mål. Då handlade det visserligen om mål gällande arbetslivet men jag tänker att det är samma mekanismer som gäller oavsett vilket mål det är som vi pratar om. Det i sig, tycker jag är riktigt intressant och även bra! För då kan ju samma strategier användas om och om igen fast inom olika områden i livet. Som idag till exempel, då det gällde ett tidigt morgonpass på spinningcykeln. När väckarklockan tjöt igång så "visste jag varför". Det vill säga jag hade syftet med passet klart för mig. När man känner till syftet så blir det som man ska utföra lättare, roligare och mer betydelsefullt. Syftet med att träna på morgonen idag var att få fler timmars återhämtning till morgondagens intervaller än vad jag får om jag skjuter upp spinniningen till i kväll. Därför "tog det inte emot" i morse. Jag gick bara upp, åt lite yoghurt och tog väskan som stod färdigpackad och gick. Visst lite trött var jag, men det är jag alltid när jag går upp på morgnarna oavsett om det vankas spinning eller inte. Men jag skiter ju inte att till exempel jobba för det, varför inte? Jo för att det finns ett syfte med att jobba (eller praktisera)!:-)


Så nästa gång ni känner er omotiverade till något, fundera över ert syfte! Sen så är det bara "just do it"som gäller!;-) Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: