tisdag 4 september 2012

Inte ett dugg stressande...

...att mötas av denna status när man loggade in på Facebook.. ;-)
Att Berlin marathon 2012 närmar sig är ett faktum.
Jag har under de senaste månaderna tänkt mycket på det här loppet. Jag hade en riktigt positiv upplevelse då jag sprang loppet förra året så för det mesta så framkallas även positiva känslor och tankar när jag tänker på det kommande loppet.
Men... ibland så kommer tvivlet... det kan jag inte sticka under stolen med.
Tankar som ; "Tänk om det inte alls går så bra som sist..." 
Det var ju ett HEELT år sedan som jag ens tävlade på marathondistansen! Förra året hade jag ju Sthlm marathon färskt i minnet inför loppet.
Därför är det dags att börja förbereda kroppen och knoppen lite extra så här 3,5(!!!) vecka kvar till start!!!! 
KOST: Jag tänker lite extra på kosten så här ett par veckor innan. 
Jag ser till att få i mig nyttiga råvaror och undviker att få i mig för mycket sötsaker. Alkohol kommer inte på fråga de kommande veckorna!;-)
DET MENTALA: Jag "jobbar" lite mentalt. Exempelvis så visualiserar jag loppet, det gör att jag känner mig förberedd. Jag är även uppmärksam på mina tankar och känslor och försöker att reflektera kring de.
DET PRAKTISKA: Jag har förhoppningsvis lärt mig av mina misstag. Jag ska inte vara på varken strumpjakt eller gel-jakt precis innan loppet ;-) Det praktiska som, gel, klädval, ev musik osv ska vara klart en vecka innan..
SÖMN: Sista veckan så är det tack o godnatt som gäller innan i allafall 23, varje kväll! Gärna ännu tidigare! ;-) 
VÄNNER: Jag pratar och umgås med vänner som jag vet vill ens bästa och som peppar och som "hejar" på en! Jag ser verkligen till att undvika energitjuvar ;-)

Om 3.5 vecka kära vänner.SHIT...det är ju inte alls långt!!!!.. Då står jag där på mässan och äter kanske en fruktsallad precis som sist...Den var ju grymt god! :)
Jag ser framemot en mara nu. Jag känner för det! =)

Inga kommentarer: