fredag 13 juli 2012

Wooohoo hej Fredag!

Trots att jag varit ledig hela veckan så har jag lite fredagsfeeling i kroppen, eller så är det egentligen bara en positiv känsla, som jag skulle ha haft även om det var typ tisdag;-) Jag ska njuta ordentligt av helgen! Jag hoppas på sol! Trevligt sällskap är redan spikat! ;-)
På tal om att jag är långledig så har jag faktiskt tagit på mig lite nattjobb i början av nästa vecka. Förra sommaren jobbade jag mycket natt och blev lite "mätt" på det.
 Det var rätt tungt och svårt att få ihop livet när man jobbade natt på heltid.
Eftersom jag slutar jobbet först klockan 8 på morgonen så kommer man ofta inte hem och i säng förrän vid 10-tiden...och då är det inte tal om att det ens går att få ihop 8 timmars sömn. Ofta vaknade jag vid 14-15-tiden och att då hinna träna, träffa vänner och äta innan nästa pass var svårt.

Nästa vecka är det dock bara två dagar som det handlar om, det klarar jag bra! Första natten brukar vara tuffast. Just när det gäller det där med att hålla sig klarvaken, menar jag. Men jag har aldrig somnat när jag jobbat natt, bara känt mig väldigt trött.
Hahah...måste därför dela med mig om två talande bilder som jag tog under ett nattjobb, sittandes i soffan, sjukt trött! ;-)
Haha..tröttmössa?
Det finns något mysigt med att vara uppe när alla sover också. I alla fall om man har någon mysig bok med sig, mycket kaffe och gott mellanmål :-). Nog om det, nu ska jag se till att göra något vettigt och kul av denna fredags-dag. Funderar bland annat på vilken träningsform som det kan tänkas bli idag?! :)

Inga kommentarer: