söndag 1 juli 2012

Ååååh, vilken dag!!!

Jag mötte upp Alex  vid centralen i morse för dagens FUNRUN, som den här gången inte var inne stan utan ute på Lidingö. Jag och Alex tog oss tillsammans till Ropsten där vi mötte upp resten av gänget!
 Min klubbkompis Sofus hade sett ut en jättefin runda för dagen i vackra omgivningar!
Vi sprang mot Grönsta och sedan sista milen på Lidingöloppet. För mig som inte har sprungit Lidingöloppet så kändes det extra roligt. Jag tycker alltid om att springa på nya ställen... jaaaa... eller i allafall när det är på ställen som är så härliga som där vi sprang idag! :-) Vilken terräng kära vänner! ...och den omtalade abbore-backen, haha...nu förstår jag :-)
Jag slogs återigen av "att det är så här som löpning ska vara". Stadslöpning i all ära men inget går upp mot att springa i riktigt vacker natur likt denna. Det var så fint, mysigt och stämningen i gruppen var på topp! 
När vi sprungit klart i Grönsta så kom vi på ide´n att springa och ner och ta ett dopp i sjön innan det var dags för grillning på Ciccis och Sofus landställe.
 Det var jättevarmt ute och att slänga sig i sjön var därför hur skönt som helst! Svalkande!
Efter badet joggade vi nöjda upp till stugan där Cicci stod redo med grillen! Hon och Sofus hade förberett en riktig god lunch!
Så som sagt, dagen har varit underbar!
Tack ALLA för ett härligt sällskap! 
Extra mycket tack till Sofus och Cicci såklart som bjöd oss andra till deras sommarstuga där vi avnjöt en lyxig lunch!!!  Tack fina ni! :) :):)
Nu är jag trött...bra trött! :) Natti,natti!

1 kommentar:

Caroline B sa...

Ser härligt ut! Hade gärna varit med! Ett knä sätter dock tyvärr stopp för långturer än så länge.. dock också på väg tillbaka så jag hoppas vi ses på Sommartåget?! Kram!