söndag 29 juli 2012

Where i belong!

Äntligen är jag tillbaka. När jag kommer hit så känns allt så självklart. 


Det känns som om jag fortsätter där jag ”slutade” här sist.
Vad jag menar är att jag känner mig hemma här, verkligen.
Jag känner mig såklart
hemma "där hemma" också. Jag tänker att man kan känna sig hemma på flera ställen,
fast på olika sätt.
Jag har ju varit här varenda sommar under hela min uppväxt
så det är ju inte så konstigt att jag fort kommer ”in i livet här”och känner mig som en självklar del av det. :)
Foto: Jag i Spanien som liten.


Idag har jag varit ute nästan hela dagen.Jag började dagen med en lång morgonrunda uppe i bergen på 25 km med start 08:30.
Det var tyst
och lugnt ute och luften som jag drog in i lungorna in kändes så frisk och härlig. Ren på något vis. Sådär som det kan kännas på just morgonpass ute i naturen.
Frukost åt jag sedan på balkongen när jag kom tillbaka, med utsikt
över atlanten.  Och sen så lite simning och
en powernap på stranden på det.
 Det vore synd att klaga. Jag trivs! 
Foto: Jag på balkongen efter strandhäng 

3 kommentarer:

Lisa sa...

Avundsjuk! Jag vill ha semester, och vara på sydligare breddgrader... Så har jag precis tvärtom: jobb i norrland, suck. NJUT!:)

Anonym sa...

Låter underbart! Undrar om du springer längst stranden och om du då är barfota! Nyfiken Mimi

Lina sa...

Lisa: Tack!
Mimi: vanligtvis springer jag på stranden men nu har jag varit skadad under våren och tar det lite lugnare :)