onsdag 18 juli 2012

Grymt härlig eftermiddag! :)

Idag så har jag, inte helt oväntat, sovit en hel del. ;-)
 Jag trodde att den här andra vakna natten skulle kännas lite lättare än den första. Så brukar det ju vara. Dock inte denna omgång. Jag tror att det beror på att sömnen blev så hackig igår.
I natt så kämpade jag nämligen, verkligen, mot tröttheten/viljan att sova. Så kan man ju också träna det där "pannbenet" som alla pratar om, tänkte jag! ;-) Jag åt mellis. Drack kaffe. Te med honung. Jag försökte sysselsätta mig med en det ena och en det andra. "Inte sova, inte sova, inte sova".
Tillslut så hade natten passerats och jag var återigen hemma och bäddade ner mig direkt i sängen.
Även idag sov jag oroligt. Jag var uppe och åt lunch och rastade hundarna för att sedan somna om igen. Hackigt. Halvdant. Varmt och kvavt.  


Idag hade jag en planerad vilodag från träningen och den kunde, som ni förstår, inte komma lägligare! :-)
Vid 15-tiden hade jag dessutom bestämt träff med en av mina absolut bästa tjejkompisar, Sofia och hennes två-åriga dotter. Vi skulle ta med oss fika till Tornparken (där det finns en ny lekpark) hade vi bestämt. 
Solen sken och det var så härligt ute. Jag fick höra att det både hade haglat och regnat medans jag sovit?!


 På väg till parken så gick vi förbi klädaffärer och vad passade då bättre än att även förgylla dagen med lite shopping? Rea och allt?! Svårt att motstå!



Foto: Snabb-shopping!


Lill-skruttisen var väl, förståligt nog, sådär lagom road så det fick bli speed-shopping för mig och Sofia.
 Det gick bara fint, dock med lite mutning med att låta skruttis kolla på hundbilder i min iphone :-)
Jag lyckades trots allt knipa till mig tre plagg som jag är himla nöjd med ;-) 




Foto: Jeansshorts är helt klart mitt favvoplagg.
De var dessutom nästan gratis med tanke på att de
 kommer från barnavdelningen och var på rea! ;-)


Bara bra med lite press tycker jag;  det gav ju inget utrymme för onödigt velande liksom. Bara pang på! ;-)


Efter shoppingen så gick vi i alla fall till Tornparken och lekte och fikade. Pratade "vuxenprat" när tillfälle gavs men mest av allt så hade vi alla tre faktiskt jäkligt kul i parken. 
Vi hoppade bland annat i en asrolig studsmatta tillsammans med kidsen! ;-) 
En pappa kollade lite fundersamt på mig när jag studsandes utbrast till hans lilla son typ " Woohoo...vad kul detta är, eller hur!?" 
Hhhahah...Saker och ting blir inte roligare än vad man gör de till! ;-) Och med Sofia... så skrattar man alltid, hon har en sån härlig humor och vågar vara lite "crazy" ;-)... och det kändes idag, att jag skrattade alltså... 
...Jag har nämligen en BRUTAL träningsvärk i magen från måndagens core-pass! GAAAH! ;-) Återigen, tack och lov att det är vilodag idag! :-)

Inga kommentarer: