måndag 23 juli 2012

Dagen som varit!

Jag spenderade som sagt ett par timmar på Cafe Cino idag tillsammans med Anna.
 Anna är min äldsta vän. Ja, då menar jag inte att hon är gammal åldersmässigt. Haha...hon blir galen om hon får för sig att jag menar så, så det är lika bra att klargöra... hihihihihi ;-)
 Det jag menar med äldsta är att jag har känt henne i hela mitt liv!!!
 Vi växte upp i samma hus och har följt varann genom livet. Genom framgångar och motgångar. Glädje och sorg. Häftigt att ha en sådan vän! Saker och ting känns så självklara på något vis!
Därför måste jag lägga upp denna fina dikt, minns du den Anna??  :-) Som du gav mig för ett antal år sedan.
Den sitter i alla fall uppsatt i mitt kök som en ständig påminnelse om vad som är viktigt här i livet!


Hursomhelst, idag, ja då kände jag att jag hade ett behov av att bara sätta mig ner och strukturera mina tankar, känslor och ideér om framtiden.
Det gör jag ofta bäst när jag lämnar hemmet. 
Byter miljö.
Ofta går jag då till något cafe´med penna och ett block med mig som redskap. 
...och när jag vaknade i morse så bestämde jag mig för att det var det som jag skulle göra idag.
 Jag pratade med Anna i morse och passade då samtidigt på att berätta om min plan för dagen!
 Hon var inte sen med att fråga om hon inte också skulle kunna få vara med! Så roligt!
Så vi spenderade ett par timmar där på cafe' t med varsitt block. 
Ibland satt vi bara tysta och skrev var för sig och ibland stannade vi upp, delade med oss av våra tankar och spånade lite tillsammans. 

Foto: Anna på cafet

Timmarna gick fort och spinningpasset närmade sig!
Även där fick jag oväntat sällskap av Minna! En timmes spinning följt av 30 minuter egenkomponerad core! OCH en stund i bastun, med hårinpackning i håret... En bra avrundning på dagen.

Foto: Jag och Minna efter (viktigt att påpeka) passet ;-)! 

Att veckan har börjat på ett ypperligt sätt, det råder det inga tvivel om! Nu räknar jag dessutom dagarna, Snart bär det av till Spanien igen!
 - Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: