torsdag 12 april 2012

Tokvila i morgon!!

Vanligtvis kör jag långpass på Torsdagar, eller i allafall ett lugnare pass. Prat-tempo brukar vara ledordet.
Men INTE idag kära vänner:-)
Nej, det blev intervaller (som brukar hända på lördagar vanligtvis).
 4 stycken 800-ingar på bana.
På "krillan" faktiskt. Löparbanan där jag nötte intervaller hela förra sommaren då jag satsade mot Berlin-maran.
Nostalgi.
Sommarpass i shorts och sport-top.
Ett dopp i vattnet.
Grilla på kvällen.
Sommar,sommar,sommar! I LOVE IT!
Foto: Jag efter Krillan-intervaller på väg hem med Minnis, med ett svalkande dopp på vägen!
Idag var det dock inte riktigt bad-väder, men rätt skönt ute ändå.
Hade visserligen en halvbra känsla i kroppen under passet, kände mig lite seg,  men ack så skönt efter.
Snittfart 4:04 min/km.
Nu känner jag mig dock trött i kroppen och jag kom precis på varför. Det har varit intensiva dagar och trots att jag har reggat passen så har jag inte reflekterat över att jag inte har haft någon vilodag sedan förra måndagen, då jag körde bikramyoga. Nu förstår jag varför det känts lite segt ;-).
Så i morgon tar jag och TOKVILAR ;-) Försöker komma i form inför lördagens tävling. Superkompensation som det kallas :-)
Jag ska börja dagen imorgon med ännu en frukostdate med min fina, fina Jonna som jag har förmånen att skriva min C-uppsats tillsammans med. Inte illa alls! :-) 
Foto: Plugg-date med Jonna

2 kommentarer:

jonna sa...

De bar å åk! du vet som att spinna! GO GO GOO!!! ;)

Lina sa...

Hahhahahha.... javeeesssstt.... Undrar om hin har provat puls-spinning, tunga grejer ;-)