torsdag 12 april 2012

Lopp i övermorgon?

"Hur förbereder du dig nu då? Inför lördag?" frågade min vän Minna .
"Ja, just ja, jag ska ju springa lopp ja..." kom jag på mig själv att tänka.
Jag kommer faktiskt inte att göra något särskilt i förberedande syfte. Jag är inte beredd att dra ner på träningen nu för att toppa på lördag. Visst kommer jag såklart att köra på bäst jag kan när startskottet går. Något annat har jag inte en tanke på. Men...nervös? Det är jag inte alls. Lite nervös kommer jag såklart att bli timmarna innan start, det hör till (...och är prestationshöjande!), men inte redan nu. Jag kommer köra samma strategi som sist, börja lugnt och öka allt eftersom. Det var en härlig känsla!
Anledningen till varför jag inte är nervös eller stressad inför lördag ska jag ta och berätta för er :-) Det är för att jag har många, många lopp framför mig de kommande månaderna. Jag satsar inte allt på ett kort. Därför har jag inget att vara nervös för. Går det inte bra på lördag så kommer jag att analysera och försöka förstå varför och inte deppa! Sånt har jag varken lust eller tid med :-) Då får jag hoppas på bättre lycka nästa gång.
 Så det är mitt tips till er lopp-sugna därute. Anmäl er till fler lopp än ett! Det är mycket som ska stämma under ett lopp; väder och vind, dagsform, uppladdning, livet i övrigt och så vidare. Alla är värda mer än en chans tycker jag! ;-)

6 kommentarer:

Andreas sa...

Hej Lina!

Det är många kloka ord i din blogg, alltid kul och givande läsning, tack för det.

När går nästa löpevent av stapeln? Har varit fullbokad med Team Stockholm Marathon på helgerna men jag kanske skulle satsa på en skolk någon helg?! :)

Ha det!

/Andreas

Ousa sa...

Va bra saker du skriver. Gillar din attityd till lopp. Den uppladdningen är bäst!

Lina sa...

Andreas: Tack vad glad jag blir!! Vi har snart spikat datum... håll koll på bloggen, info om nästa långis kommer upp senast i morgon :-)

Lina sa...

Fina, snabba och grymma Ousa, tack! :-)

Andreas sa...

Härligt!!! Lycka till imorgon!

Anonym sa...

Så himla kloka ord!! :)